//
کدخبر: ۳۹۶۰۸۳ //
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه:

نبود "سوله بحران" درد اجتماعیست و نیاز به عزم جدی مسئولین دارد/ مراجعه بیش از ۴۵‌۰۰۰ نفر به پزشکی قانونی کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: نبود "سوله بحران" درد اجتماعیست و نیاز به عزم جدی مسئولین دارد.

نبود "سوله بحران" درد اجتماعیست و نیاز به عزم جدی مسئولین دارد/ مراجعه بیش از ۴۵‌۰۰۰ نفر به پزشکی قانونی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی استان با اصحاب رسانه امروز (۲۸ فروردین‌ماه) برگزار شد.
دکتر سلیم خانی در ابتدای این نشست، پزشکی قانونی را تلفیقی از علم و قانون در جهت اجرای عدالت دانست و اظهار کرد: تکریم ارباب‌رجوع جز با سرعت، دقت و صحت میسر نمی‌شود.
وی در ادامه روند رسیدگی به پرونده‌ها در پزشکی قانونی طی پنج سال گذشته تا کنون را روندی رو به رشد اعلام کرد وافزود: در حال حاضر به پرونده‌های بخش تشریح کمتر پنج روز و پرونده‌های معاینات پزشکی نیز کمتر از ۵۰ دقیقه رسیدگی می‌شود.
خانی از جمله برنامه‌های انجام گرفته در پزشکی قانونی استان طی سال گذشته را افتتاح سالن استخراج، افتتاح بخش رادیولوژی و افتتاح آمفی‌تئاتر پزشکی قانونی در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در حوزه خود‌ارزیابی نیز کمیته بررسی معاینات و سالن تشریح تشکیل شده که ماهیانه یکبار مورد بررسی قرار می‌گیرد و زمینه ارتقا کیفیت آموزشی را ایجاد می‌نماید.
مدیرکل پزشکی قانونی در ادامه اشاره‌ای به موضوع سوله بحران و ساماندهی اجساد در زمان بحران داشت و گفت:در ابتدای امر تمامی اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه، شهردار و کمیته تطبیق با اعطای سوله شهرداری در محل آرامستان‌ها به پزشکی قانونی برای استفاده در زمان بحران موافقت کردند ولی به دلایلی این سوله سوژه فضای مجازی شد و شهرداری و شورای شهر نیز این حکم را ابطال نمودند.
خانی خاطر نشان کرد: سوله بحران درد اجتماعی است و نیاز به همت و عزم مسئولین دارد. در حال حاضر سوله شهرداری بلا‌استفاده مانده و هر روز قسمتی از آن به سرقت می‌رود دغدغه ما فردی نیست و هدف ما تکریم ارباب رجوع است هر چند مسئولیت نگهداری اجساد مجهول‌الهویه بر عهده شهرداری و سازمان آرامستان‌ها است اما پزشکی قانونی خود را در قبال مردم مسئول می‌داند.
وی عنوان کرد: در زمان زلزله سرپل‌ذهاب ۶۲۱ جسد مجهول‌الهویه را ساماندهی کردیم و حتی یک جسد فاسد نیز در آن دوران نداشتیم. اما نگهداری از اجساد مجهول‌الهویه در زمان بحران با تعداد بالا در پزشکی قانونی امکانپذیر نیست و وظیفه پزشکی قانونی هم نگهداری اجساد مجهول الهویه نیست اما بر حسب تکلیف این وظیفه را برعهده گرفته‌ایم و توقع داریم شهرداری نیز با توجه به وظیفه‌ای که بر دوش دارد سوله بحران را ساماندهی نماید.
وی در ادامه تعداد کل معاینات انجام شده در پزشکی قانونی طی سال گذشته را ۴۵ هزارو ۴۵۰ نفر عنوان کرد و گفت:از این تعداد معاینات ۱۵ هزار ۳۶۲ نفر مربوط به ادعای نزاع و ۱۰هزار و ۹۸۳ نفر مربوط به ادعای تصادفات بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. همچنین فوت ناشی از تصادفات نیز ۵۸۰ نفر بوده است

وی همچنین تعداد اجساد معاینه شده در پزشکی قانونی بدون احتساب معاینات توسط دادپزشک که در بیمارستا‌نها مستقر هستند را نیز دو هزار و۵۹۳ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳۵۴ مورد در ساعات غیر‌اداری به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.
خانی تعداد مصدومین حوادث کار را ۳۱ نفر و تعداد جانباختگان را ۳۱ نفر عنوان کرد و بیان داشت: در سال گذشته ۲۰ نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن،۶۰ نفر بر اثر سوختگی، ۱۵ نفر غرق شدگی، ۱۵ نفر برق گرفتگی و۶۶ نفر بر اثر مصرف قرص برنج در استان جانباخته‌اند.
این مسئول در ادامه تعداد جانباختگان تصادفات درون شهری در ایام نوروز را پنج نفر و تعداد جانباختگان در تصادفات برون شهری را ۱۶ نفر اعلام کرد که نسبت به سال قبل این تعداد کاهش یافته است.
مدیرکل پزشکی قانونی در پایان اشاره‌ای هم به  تعداد تصادفات ساختگی داشت و گفت: در سال گذشته ۳۵ مورد تصادف ساختگی شناسایی شد و طی دوسال گذشته نیز ۵۳ مورد از مراجعه‌کنندگان تصادفات ساختگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان