//
کدخبر: ۳۹۰۳۴۵ //
در راستای اجرای طرح «کرمانشاه سرزمین قصه‌ها»؛

خردسال‌ کرمانشاهی به عنوان کوچک‌ترین شاهنامه‌خوان ایران معرفی شد

در راستای اجرای طرح «کرمانشاه سرزمین قصه‌ها»، آیین استقبال از بهار و معرفی خردسال‌ترین شاهنامه‌خوان ایران یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در سالن آمفی‌تئاتر مرکز شماره ۴ کانون کرمانشاه برگزار شد.

خردسال‌ کرمانشاهی به عنوان کوچک‌ترین شاهنامه‌خوان ایران معرفی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

در راستای ترویج قصه‌های آیینی سنتی و ترویج شاهنامه‌خوانی و شاهنامه به عنوان اثر فاخر ادبیات ایران و همچنین طرح کرمانشاه سرزمین قصه‌ها، آیین استقبال از بهار و معرفی خردسال‌ترین شاهنامه‌خوان ایران با همکاری کانون استان کرمانشاه و گروه شاهنامه‌خوانی سفیران سیمرغ یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در سالن آمفی‌تئاتر مرکز شماره ۴ کانون برگزار گردید.

محمد خیاط‌زنجانی مدیر کل کانون استان گفت: حسب اعلام بنیاد فردوسی توس و اهدای لوح سپاس، آنیسا درخشی کودک سه ساله‌ی کرمانشاهی به عنوان کوچکترین شاهنامه‌خوان حال حاضر ایران معرفی شد. بر همین اساس در راستای ترویج هنرهای آیینی سنتی و همچنین تثبیت هویت ایرانی اسلامی به عنوان یکی از رسالت‌های کانون برای کودکان و نوجوانان، آیین رونمایی و معرفی این خردسال شاهنامه‌خوان در آستانه‌ی نوروز با همکاری گروه شاهنامه‌خوانی سفیران سیمرغ اجرا گردید.

زنجانی در ادامه بیان داشت: در این آیین که با حضور شاهنامه‌خوانان کودک و نوجوان و والدین آنان، شاهنامه‌پژوهان و ادیبان پیشکسوت استان و برخی از مسئولین فرهنگی و هنرمندان برگزار گردید، از لوح بنیاد فردوسی توس و آنیسا درخشی به عنوان خردسال‌ترین شاهنامه‌خوان حال حاضر ایران رونمایی شد. اجرای گروهی و انفرادی به زبان‌های فارسی و کردی توسط کودکان و نوجوانان گروه شاهنامه‌خوانی سفیران سیمرغ، اجرای زنده ترانه‌های شاد با مضمون بهار و نوروز، تقدیر از آنیسا درخشی شاهنامه‌خوان خردسال و تقدیر از سرپرست گروه خانم صبا عباسی به عنوان مروج  شاهنامه‌خوانی برای کودکان و نوجوانان از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود. 

 گفتنی است؛آنیسا درخشی خردسال سه ساله‌ی کرمانشاهی از سوی بنیاد فردوسی توس به عنوان خردسال‌ترین شاهنامه‌خوان حال حاضر ایران معرفی شده است.

photo_2023-03-12_21-51-50

photo_2023-03-12_21-51-53

photo_2023-03-12_21-51-55

photo_2023-03-12_21-51-56

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۳۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان