//
کدخبر: ۳۸۵۸۶۸ //

به سمت هم "گلوله یخی" پرتاب نکنید

مدیر روابط عمومی اورژانس کرمانشاه با اشاره به برودت شدید هوا و یخ زدگی اکثر معابر، از افراد مسن و کودکان خواست تا حتی المقدور از منزل خارج نشوند.

به سمت هم "گلوله یخی" پرتاب نکنید
به گزارش فرتاک نیوز،

اکبر آزادی در گفت و گویی، با اشاره به یخ زدگی اکثر معابر استان، گفت: در این شرایط با تردد در سطح معابر احتمال لیزخوردگی و شکستگی در نقاط مختلف بدن و بویژه دست و پا افزایش می‌یابد و نیاز است افراد احتیاط بیشتری داشته باشند.

وی افزود: سالمندان با توجه به کهولت سن و سست شدن استخوان‌ها از آسیب پذیری بالایی برخوردارند و هر نوع شکستگی در آنها می‌تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند، بنابراین در این شرایط توصیه می‌شود این افراد از منزل خارج نشوند.

آزادی گفت: همچنین توصیه می شود کودکان هم به دلیل آسیب پذیری بالا و عدم توانایی کنترل بالا هنگام راه رفتن، در این شرایط از منزل خارج نشوند.

وی در خصوص موارد شکستگی در این روزها گفت: چنانچه افراد دچار شکستگی شدند باید با استفاده از چوب یا مقوا محل شکستگی را ثابت کرده و تا آمدن نیروهای امدادی به هیچ عنوان تکان ندهند.

مدیرروابط عمومی اورژانس کرمانشاه گفت: برخی افراد در این شرایط یخ زدگی به جای پیاده‌رو، در طول خیابان تردد می‌کنند که این امر خطرناک‌تر است، چرا که احتمال لیزخوردگی در کناره‌های خیابان و در طول آن بیشتر است.

وی افزود: در این شرایط توصیه می‌شود افراد در پیاده روها تردد کرده و حتما دست خود را به دیوار گرفته و با آرامش حرکت کنند تا دچار لیزخوردگی نشوند.

آزادی گفت: همچنین به رانندگان هم توصیه داریم در این شرایط یخ زدگی معابر با صبوری و آرامش بیشتری رانندگی کنند.

این مسئول با اشاره به برف بازی کودکان در این روزها، گفت: با توجه به یخ زدگی صورت گرفته در حال حاضر گلوله‌های برفی مثل سنگ محکم هستند و اصابت آنها به سرو صورت بسیار خطرناک است و متاسفانه مواردی از این نوع آسیب‌ها را در سالهای گذشته داشته‌ایم، لذا توصیه می‌شود افراد به هیچ عنوان گلوله های یخی را به طرف هم و بویژه سر و صورت پرتاب نکنند.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی توصیه کرد: در این شرایط برودت هوا افراد حتما کلاه و لباس گرم همراه داشته باشند تا از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۸۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان