//
کدخبر: ۳۸۵۷۷۹ //
معاون وزیر آموزش و پرورش در کرمانشاه:

پرداخت شهریه مدارس هیات‌امنایی در سال تحصیلی آینده اجباری نخواهد بود

معاون وزیر آموزش و پرورش در کرمانشاه گفت: سال تحصیلی آینده پرداخت شهریه مدارس هیات امنایی اجباری نخواهد بود.

 پرداخت شهریه مدارس هیات‌امنایی در سال تحصیلی  آینده اجباری نخواهد بود
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد محمود‌زاده معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (۱۹ بهمن‌ماه) در کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: کینه‌توزی دشمنان به دلیل اقتدار و کسب افتخارات جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف خصوصا حوزه‌های علمی است که مبنا و ریشه همه افتخارات است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایفای نقش خود در دو حوزه سازمانی آموزش‌ و پرورش در قالب مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌‌های مردمی افزود: حدود ۱۳/۵ درصد دانش‌آموزان کشور در مقاطع مختلف تحصیلی مختلف در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: در راستای اصلاح سیاست‌های آموزش و پرورش در حوزه مدارس دولتی و غیر‌دولتی قصد داریم حکمرانی مناسبی را انجام دهیم که اولین اولویت ما تامین نیروی انسانی مورد نیاز در این حوزه است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای را نیز با دانشگاه فرهنگیان برای کمک به ارتقا سطح آموزشی معلمین مدارس غیر دولتی منعقد کرده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در نظر داریم محتواهای تولید شده در مدارس غیر‌دولتی سراسر کشور را جمع‌آوری و در اختیار مدارس دیگر قرار دهیم و در راستای تحقق سند تحول بنیادین دانش‌آموزانی در طراز انقلاب ‌اسلامی تربیت نماییم.

محمود‌‌زاده خاطر نشان کرد: تمرکز وزارت آموزش و پرورش ارتقا سطح کیفی آموزش در مدارس غیردولتی با رویکردی تربیتی و فرهنگی و خروج از حالت تک بعدی و تک ساحتی به تمام ساحتی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به  ارتقا کیفیت در مدارس دولتی و هیات امنایی نیز گفت:  طی سال‌های گذشته انحرافاتی درحوزه مدارس هیات‌امنایی ایجاد شده و نگاه مشارکتی که در این مدارس مطرح بود به مشارکت صرفا مالی تبدیل شده است که قصد داریم این نگاه را تغییر دهیم و به سمت مشارکت چند وجهی برویم و این مشارکت مالی از سوی اولیا دانش‌آموزان حذف و به سمت مربیان، گروههای جهادی، خیرین و... هدایت نماییم و در این راستا سال تحصیلی آینده پرداخت شهریه در مدارس هیات‌امنایی اجباری نخواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اجرای عدالت آموزشی و تربیتی، رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین و محروم و مدارس دولتی را جز  اولویت‌های کاری دولت سیزدهم عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم روند فعالیت در مدارس هیات امنایی آموزش و پرورش ارتقا یابد.

وی در ادامه کیفیت مدارس غیر دولتی استان کرمانشاه در راستای تحقق سند بنیادین را مطلوب دانست و گفت: امیدواریم تمامی مدارس‌دولتی و غیر‌دولتی را به سمت کیفیت‌بخشی سوق دهیم.

  معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه اشاره‌ای هم به تعداد مدراس غیر‌دولتی در کشور داشت  وگفت: در حال حاضر ۱۸ هزار مدرسه غیر‌دولتی با دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سطح کشور فعالیت می‌کنند که اگر متناسب با سیاست‌های آموزش و پرورش حرکت نکند از آنها حمایت نخواهیم کرد.

 

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان