//
کدخبر: ۳۸۵۶۲۷ //
سرپرست مخابرات کرمانشاه:

سارقین ۱۲ میلیارد تومان به مخابرات خسارت وارد کردند/ مطالبات ۶۰ میلیارد تومانی مخابرات کرمانشاه از مشترکین

سرپرست مخابرات کرمانشاه گفت: سارقین ۱۲ میلیارد تومان به مخابرات استان خسارت وارد کردند


سارقین ۱۲ میلیارد تومان به مخابرات خسارت وارد کردند/ مطالبات ۶۰ میلیارد تومانی مخابرات کرمانشاه از مشترکین
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه به مناسبت ایام الله دهه فجر با اصحاب رسانه امروز ( ۱۸ بهمن‌ماه) برگزار شد.

"حمیدرضا امیری" سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه در ابتدای این جلسه با تبریک ایام‌الله دهه فجر اشاره‌ای به مهمترین پروژه‌های انجام شده و در دست اقدام مخابرات استان کرمانشاه از هفته دولت تا دهه فجر امسال داشت و این پروژه‌ها را ایجاد ۶۰ کیلومتر فیبر‌نوری در استان، ایجاد ۱۰ هزار پورت فیبر خانگی، ایجاد ۱۴ سایت تلفن همراه، ارتقا ظرفیت پنج سایت تلفن همراه و راه‌اندازی ۱۵۰ دستگاه کافو نوری در سطح استان عنوان کرد و اظهار داشت: اعتبار صرف شده در این پروژه‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شرکت مخابرات ایران بوده است.

وی در ادامه تعداد مشترکین فعال همراه‌اول در استان کرمانشاه را دو میلیون و ۲۰ هزار مشترک عنوان کرد و افزود: از این تعداد یک میلیون‌و ۲۴۰ هزار مشترک استان دارای سرویس دیتا هستند که دیتای ۹۳ درصد آنها 4G است.

امیری از راه‌اندازی ۶۵۰۰ کیلومتر فیبر‌نوری در استان خبر داد و گفت: برای توسعه فیبر‌نوری در استان هر اندازه که در توان ما باشد تلاش می‌کنیم و براساس پیش‌بینی انجام گرفته سعی خواهیم کرد در سال آینده دسترسی ۵۰۰۰ مشترک مخابرات را به فیبر‌نوری به شرط درخواست متقاضیان انجام دهیم. همچنین علاوه بر این VDSl را هم به مشترکین واگذار خواهیم کرد.

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه تصریح کرد:  امیدواریم دو سایت 5G را هم که زیر ساخت‌ها آن در حال حاضر در استان مهیا شده تا اواخر اریبهشت ماه سال آینده در استان راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بسته خدماتی فعال شده در مخابرات استان نیز گفت:این بسته برای هر خط ثابت در تهران ۲۰ هزار تومان، در مراکز استان ۱۵ هزار تومان و سایر شهرها ۱۰ هزار تومان هزینه دارد که در مراکز استان‌ها برای استفاده ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه درون شهری یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۲۳۸ دقیقه مکالمه تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول تعرفه مخابرات از سال ۱۳۸۲ تا چند ماه گذشته تغییری نداشته و آنقدر عقب ماندگی در زیرساخت‌های مخابراتی وجود دارد که هزینه این بسته ۱۵ هزارتومانی در مرکز استان کمکی به مخابرات نخواهد کرد.

  وی افزود: در حال حاضر هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت ۳۵ هزار تومان است و اگر سرقتی اتفاق بیفتد راه‌اندازی مجدد خط تلفن برای مخابرات ۲۰۰ هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت.

امیری اشاره‌ای هم به میزان مطالبات ۶۰ میلیارد تومانی این شرکت از مشترکین حقوقی، حقیقی، ادارات دولتی و اپراتور‌ها داشت و گفت: اپراتور ایرانسل با بدهی ۳۰ میلیارد تومانی و ادارات علوم‌پزشکی، استانداری، آب منطقه‌ای و صدا و سیما در صدر بدهکاران شرکت مخابرات استان قرار دارند.

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه اشاره‌ای هم به سرقت‌های کابل‌ها مخابراتی در استان داشت و گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار خط تلفن ثابت در استان به دلیل سرقت قطع شده و برای بازسازی این خطوط تا‌کنون ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در ادامه دلیل آنتن‌دهی ضعیف خطوط تلفن همراه در بعضی از نقاط کرمانشاه را نیز به دلیل عدم همکاری مردم و توجه به شایعات غیرعلمی و بی‌اساس مبنی بر زیان‌های ناشی از تشعشات سایت‌های تلفن همراه عنوان کرد و افزود: ۱۲ سایت در کرمانشاه از سالها قبل بلاتکلیف مانده که اگر مردم همکاری کنند این مشکل مرتفع خواهد شد.

 

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۶۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان