//
کدخبر: ۳۸۴۶۳۳ //
مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه:

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کرمانشاه ۷۲ درصد است

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کرمانشاه ۷۲ درصد است.

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کرمانشاه ۷۲ درصد است
به گزارش فرتاک نیوز،

شمس الله خدادادی ظهر سه شنبه در نشست خبری تشریح عملکرد حوزه مسکن و عمران روستایی بنیاد مسکن استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده هم اکنون شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

وی روستاها را نبض اقتصادی کشور دانست و افزود: روستا محلی برای کار و تولید است و در این راستا بنیاد مسکن با فراهم آوردن خدمات خاصی از جمله ارائه تسهیلات ساخت مسکن، اجرای طرح هادی و… به ماندگاری و جلوگیری از مهاجرات روستاییان از روستاها، حفظ هویت روستایی و همچنین شادابی و طراوت روستاها کمک می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه به بحث مسکن مقاوم روستایی اشاره کرد و گفت: تعداد کل واحدهای مسکونی روستایی در این استان بر اساس آخرین آمار اعلامی نفوس و مسکن ۱۱۸ هزار و ۷۸۱ واحد است که از این تعداد تاکنون ۸۵ هزار و ۵۲۹ واحد با احتساب بحث سیل و زلزله مقاوم سازی شده است.

خدادادی خاطر نشان کرد: میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان کرمانشاه ۷۲ درصد و در کشور ۵۱ درصد است که در این زمینه رتبه اول مقاوم سازی کشور را داریم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۱۰ همه واحدهای مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی خواهند شد، افزود: باید با مقاوم سازی همه واحدهای مسکونی روستایی «روستاهای سبز» داشته باشیم که در صورت بروز بلایای طبیعی از جمله زلزله شاهد بروز هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نخواهیم بود.

به گفته خدادادی، در برخی از روستاهای واقع در شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین درصد مقاوم سازی واحدهای مسکونی بیش از ۹۰ درصد است که به سمت روستای سبز بودن در حرکت هستند.

وی جمعیت ساکن در روستاهای این استان کرمانشاه را ۴۷۰ هزار نفر اعلام کرد و تصریح کرد: بیشترین واحدهای فرسوده در شهر کرمانشاه با ۵۰ درصد مقاوم سازی وجود دارد.

بازپرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ۲۰ ساله است

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه به تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: سهمیه سال جاری استان برای پرداخت این تسهیلات سه هزار واحد است.

خدادادی مبلغ این تسهیلات را ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اعلام کرد و ادامه داد: تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی به متقاضیانی که دارای زمین یا واحد فرسوده هستند، تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیش از این مبلغ تسهیلات پرداختی برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی ۱۰۰ میلیون تومان بود، تصریح کرد: بعد از چند ماه وقفه افزایش تسهیلات مسکن روستایی به استان کرمانشاه ابلاغ شد و تا مهرماه سال آینده نیز فرصت داریم سهمیه ابلاغی را جذب کنیم.

خدادادی با تاکید بر اینکه سهمیه استان طی سال جاری برای پرداخت این تسهیلات سه هزار واحد است، افزود: تاکنون سه هزار پرونده تشکیل شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۶ پرونده از طرف بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شده و از تعداد پرونده‌های ابلاغی نیز ۲ هزار و ۹۱ به بانک‌های عامل معرفی شده و در نهایت تاکنون یک هزار مورد نیز انعقاد قرارداد انجام شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۶۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان