//
کدخبر: ۳۶۱۹۸۳ //

شتاب قیمت مسکن در ابتدای تابستان

قیمت مسکن در روندی افزایشی قرار دارد و اولین ماه از فصل تابستان هم با رکوردشکنی قیمت مسکن به اتمام رسید.

شتاب قیمت مسکن در ابتدای تابستان
به گزارش فرتاک نیوز،

مرکز آمار دومین گزارش خود از وضعیت مسکن در تهران را اعلام کرد. طبق آخرین داده های این مرکز در تیرماه امسال، تورم بخش مسکن در پایتخت برابر با 8.3 درصد بوده که رکورد 23 ماهه را با خود به همراه داشته است.

در همین خصوص مرکز آمار برای دومین ماه متوالی وضعیت آماری مسکن تهران را منتشر می کند. پیش از این برای سال‌های پی در پی این اطلاع رسانی تنها به دست بانک مرکزی رقم می‌خورد.

مسکن

شیب صعودی تورم در مسکن تهران

در اولین ماه تابستانی دمای تورم مسکن تهران نیز بالا رفته و با 1.2 واحد درصد افزایش نسبت به ماه گذشته به 8.3 درصد رسید. این شاخص از تیر 99 تا کنون بی‌سابقه بوده است.

طبق داده‌های این مرکز میانگین وزنی قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در ابتدای تابستان تهران برابر با 44 میلیون و 840 هزار تومان بوده و از ماه قبل تقریبا 3 میلیون و 430 هزار تومان بیشتر شده است.

مقایسه نقطه‌ای این شاخص نیز  نشان می‌دهد قیمت مسکن به نسبت موقعیت مشابه خود در سال گذشته در حدود 45.2 درصد افزایش داشته و رکورد یک ساله را ثبت کرده است.

این در حالی است که تعداد معاملات در بازار مسکن نزولی شده و در ماه گذشته برابر با 8 هزار و 685 فقره به ثبت رسیده است، تقریبا 38 درصد کمتر از پایان بهار.

به باور برخی کارشناسان کاهش معاملات به همراه رشد قیمت ها می تواند سیگنالی از کاهش عرضه در مقایسه با رشد تقاضا در این بازار باشد که موجب سرعت گیری بیشتر نرخ تورم مسکن در تهران شده است.

در ادامه تفکیک مناطق 22 گانه تهران نیز نشان می‌دهد متوسط قیمت هر متر مربع زمین مسکونی در منطقه 1 برابر با 84 مییلون و 500 هزار تومان بوده که گران ترین منطقه از این حیث به شمار می‌آید.

مسکن

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۹۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان