//
کدخبر: ۳۸۱۱۱۳ //

برگزاری کارگاه آموزشی تاب آوری در گلستان/ حضور استاد مقدسی در جمع پرسنل طرح محب

کارگاه آموزشی تاب‌آوری برای پرسنل طرح محب در استان گلستان برگزار شد

برگزاری کارگاه آموزشی تاب آوری در گلستان/ حضور استاد مقدسی در جمع پرسنل طرح محب
به گزارش فرتاک نیوز،

دوره سه روزه آموزش تاب‌آوری در استان گلستان  که به همت اداره کل بهزیستی تدارک دیده شده بود ساعاتی قبل در تالار اجتماعات این اداره در شهرستان گنبد کاووس به کار خود پایان داد.

این دوره آموزشی توسط معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گلستان با تدریس محمدرضامقدسی برای پرسنل مراکز مشاوره مشتمل بر  روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی و سایر نیروهای داوطلب  در نظر گرفته شده بود.

مفاهیمی که دراین دوره آموزشی مطرح گردید بر تاب آوری در مواجهه با وقایع طبیعی و بحران‌های انسان ساز متمرکز بود به دلیل اینکه بلایای طبیعی همواره یکی از عوامل تهدیدکننده برای زندگی بشر در جهان به شمار می‌روند.

پرسنل طرح محب شامل نیروهای سازمانی و داوطلب و همچنین موسسات تحت امر سازمان بهزیستی، فعالان مدنی و تسهیلگران اجتماعی ازجمله شرک‌کنندگان در این نشست‌های آموزشی بودند.

ایران از جمله کشورهای مستعد جهان در وقوع حوادث و بلایای طبیعی است و میدانیم  که کودکان، سالمندان، معلولین، مال‌باختگان و بسیاری دیگر از بازماندگان این گونه حوادث ممکن است دچار بهت و افسردگی‌های شدید یا اختلالات و تنش های روانی شوند که البته میتوان با مداخلات روانشناختی ساختارمند درچارچوب طرح محب مشاوره و مددکاری به یاری آنها رفت

  آموزش تاب آوری روانی از این جهت حائز اهمیت است که میدانیم  مزید بر خسارات مالی و اقتصادی ناشی از حوادث طبیعی و انسان ساخت، آسیب‌های روانی واجتماعی پس از حوادث نیز مهم و قابل توجه می‌باشد. موضوعی که میتواند با حمایت های روانی اجتماعی و مداخلات بهنگام در توسعه تاب‌آوری آسیب‌دیدگان موثر باشد

برگزاری کارگاه آموزشی تاب آوری در گلستان

طرح محب طرحی است که توسط دفتر مشاوره سازمان بهزیستی کشور طراحی و تدوین شده است و اعضای محب همگی دارای تخصص و تجربیات مرتبط با بحران و مداخلات روانی و اجتماعی هستند که پس از وقوع حادثه در محل حضور یافته و به ماموریت خویش از جمله غربالگری و امداد اجتماعی می‌پردازند .

نکته حایز اهمیت این است که در طرح محب جذب و بکارگیری نیروهای داوطلب نیز پیش بینی شده و از این جهت هم ظرفیتی بزرگ برای مشارکتهای مردمی در جهت تاب‌آوری اجتماعی فراهم آورده است .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان