//
کدخبر: ۳۷۶۹۹۷ //
در رویداد توسعه و ارتقا زیست‌بوم فناوری استان کرمانشاه مطرح شد؛

انعقاد تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه

معاون بنیاد برکت استان کرمانشاه در رویداد توسعه و ارتقا زیست‌بوم فناوری استان کرمانشاه از انعقاد تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومانی این بنیاد به شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی صفدری‌رنجبر مشاور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری(عتف) در رویداد توسعه و ارتقا زیست‌ بوم و فناوری (تانا)در استان کرمانشاه که پیش از ظهر امروز (سیزدهم آذرماه) در پارک علم و فناوری برگزار شد اظهار کرد: پیشران نوآوری استفاده از پیشرفت‌های فناورانه است و استفاده از علم و فناوری و کشش بازار عرضه و تقاضا، در نوآوری مهم و ضروری است.

مشاور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: نوآوری در کنار تقاضا به مقصد خواهد رسید و نیازمند بازیگرانی از جنس قانونگذاران و تامین کنندگان مالی است تا با همکاری آنان این نوآوری رقم بخورد.

وی نوآوری را زمینه‌ساز ایجاد ثروت و اقتصادی پویا برشمرد و گفت: توسعه سرمایه انسانی زمینه ساز توسعه نوآوری است و در این میان قوانین و مقررات نیز همزمان با نوآوری و فناوری باید به روز رسانی شود.

صفدری رنجبر با اعلام اینکه ایران در بین ۱۳۲ کشور جهان رتبه ۵۳ نوآوری را به خود اختصاص داده است افزود: در شاخص‌های نهادی شامل فضای سیاسی، قانونگذاری و کسب‌کار  ایران رتبه ۱۳۱ را به خود اختصاص داده است.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: در سال‌جاری بر اساس اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در قرارگاه‌های اقتصاد دانش‌بنیان بیش از ۱۰۰ عنوان رویداد در راستای برطرف کردن نیازهای فناورانه بخش کشاورزی شناسایی و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار خواهد گرفت.

مهندس علی چاله‌چاله افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی، در حوزه کشاورزی استان وجود دارد که با افتخار از ظرفیت آنها در برطرف کردن نیازهای فناورانه و نوآورانه جهاد کشاورزی استفاده خواهیم کرد.

در ادامه شیخی‌پور معاون بنیاد برکت نیز گفت: با  توجه به اینکه استان کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور است حمایت و هدایت از این بخش می‌تواند زمینه‌ساز توسعه استان گردد.

وی افزود: بنیاد برکت بر اساس شعار سال و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری طی سال جاری توجه‌ ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است و در این زمینه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان و تمامی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری سطح استان پرداخت و نیاز مالی آنها مرتفع خواهد شد.

شیخی‌پور تصریح کرد:همچنین تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی نیز در راستای حمایت مالی از بنگاه‌ها و حمایت‌های مشارکتی نیز در قالب سهام مشارکت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه خواهد شد.

معاون بنیاد برکت در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از اراضی کشور دیم هستند و تنها ۲۰ درصد محصولات کشاورزی از طریق کشت دیم تولید می‌شوند نیز گفت: در راستای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان در نظر داریم تسهیلاتی نیز به شرکت‌های فناورانه و نوآورانه پرداخت کنیم تا با توجه به بحران آبی در تولید محصولات دیم و توسعه اقتصاد کشور تاثیر‌گذار باشیم.

خبرنگار: طیبه‌ دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۹۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان