//
کدخبر: ۳۷۶۵۱۸ //
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی:

تجلیل از ۸۰ پژوهشگر استانی و ۸۳ پژوهشگر دانشگاه‌ رازی در هفته پژوهش و فناوری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی گفت: از ۸۰ پژوهشگر استانی و ۸۳ پژوهشگر دانشگاه‌رازی در هفته پژوهش و فناوری تجلیل خواهد شد.

تجلیل از ۸۰ پژوهشگر استانی و ۸۳ پژوهشگر دانشگاه‌ رازی در هفته پژوهش و فناوری
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با اصحاب رسانه پیش ازظهر امروز (نهم آذرماه) برگزار شد.

دکتر "مصطفی مصطفایی" در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه هر ساله جشنواره پژوهشی و فناوری در هفته دوم و سوم آذرماه در دو بخش کشوری و استانی برگزار می‌شود گفت: امسال نیز این جشنواره ۱۲ تا ۱۷ آذرماه در بخش استانی همزمان با سایر استان‌ها و ۱۹ تا ۲۴ آذرماه در بخش کشوری به صورت متمرکز و با شعار  "پژوهش و فناوری پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" برگزار می‌شود.

photo_2022-11-30_13-50-48

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی افزود: دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان متولی اصلی برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری است که مسئولیت کمیته علمی، انتخاب پژوهشگران برگزیده و برگزاری مراسم اصلی تجلیل از برگزیدگان و منتخبین استان با این دانشگاه است.

وی از برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری در دو بخش تجلیل از اعضای هیات‌علمی، فناوران برتر دانشجویان برگزیده دانشگاه رازی و جشنواره استانی پژوهشگران و فناوران منتخب استان خبر داد و گفت: این جشنواره‌ها به ترتیب ۱۴ و ۱۷ آذرماه در تالار فرهنگ وهنر دانشکده ادبیات برگزار می‌شود.

دکتر مصطفایی تصریح کرد: در بخش استانی مراسم هفته پژوهش و فناوری از ۸۰ نفر از برگزیدگان استان در حوزه‌های مختلف شامل؛ یک سرآمد،۶ برگزیده در حوزه تخصصی علوم مختلف، ۳۵ نفر از برگزیدگان دانشگاههای استان، ۱۲ برگزیده مراکز تحقیقات، ۱۰ فناور برگزیده و ۱۹ برگزیده دستگاه‌های اجرایی تجلیل خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی همچنین تعداد برگزیده‌گان داخلی این دانشگاه را ۸۳ نفر شامل؛ ۵ برگزیده‌ی دانشگاه رازی در حوزه تخصصی، ۴ پژوهشگر برگزیده شاخص عملکرد، ۱۷ برگزیده دانشکده‌های مختلف،۳ فناور برتر دانشگاه در حوزه (خدمات، صنعت، کشاورزی)، یک طرح پژوهشی بین‌المللی، ۳ نشریه علمی برگزیده، یک عضو هیات علمی پژوهشی برگزیده، یک پژوهشگر برگزیده پیشکسوت، یک عضو هیات علمی در ارتباط با جامعه و صنعت، یک فرصت مطالعاتی در ارتباط با جامعه و صنعت، ۳۰ پژوهشگر برگزیده از گروههای آموزشی مختلف، ۲ پژوهشگر برگزیده از مراکز تحقیقاتی مستقر در دانشگاه،۲ پژوهشگر عضو غیر هیات‌علمی و۱۳ پژوهشگر از میان دانشجویان دانشگاه رازی تجلیل خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در محل دانشگاه رازی از ۱۴ آذر تا پایان هفته خبر داد و گفت: از ۵۰ طرح ارائه شده به دبیرخانه دانشگاه‌ رازی ۴۰ طرح اعضای هیات علمی و شرکتهای دانش‌بنیان در این نمایشگاه ارائه می‌شود همچنین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری هم به همت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی ۳ لغایت ۵ دی‌ماه در محل پارک شاهد دائر خواهد شد.

  دکتر مصطفایی خاطر‌نشان کرد: در کنار برگزاری این نمایشگاه تورهای صنعتی مخصوص اعضای هیات علمی و دانشجویان در بخش‌های داخلی و استانی در راستای شناسایی نیازهای استان، دسترسی به فرصت‌های مطالعاتی، آشنایی با ظرفیت‌های صنعتی استان، امکان جذب پایان‌نامه تقاضامحور، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و ایجاد ارتباط بهتر جامعه و صنعت‌ با دانشگاه برپا خواهد شد.

وی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به ارتقا یازده پله‌ای دانشگاه رازی در نظام رتبه‌بندی گفت: امسال دانشگاه رازی با ارتقاء یازده پله‌ای نسبت به سال قبل در بین دانشگاه جامع رتبه ۱۲ را کسب کرد و مطابق اعلام پایگاه‌های استنادی جهانی در بین دانشگاههای جامع غرب کشور نیز بالاترین میزان تولیدات علمی را به خود اختصاص داده و مرجعیت تولیدات علمی در غرب کشور را دارد همچنین در بین دانشگاه‌های جهان اسلام نیز رتبه ۱۳ را کسب نموده‌است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی اضافه کرد: در آبان ماه  سال جاری دانشگاه رازی مجوز تاسیس پارک علم و فناوری را از شورای گسترش علوم و تحقیقات فناوری دریافت کرد و هم اکنون در استان دو پارک علم و فناوری شامل پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری بیستون که در دانشگاه رازی حضور دارد در حال فعالیت هستند.

وی در پایان با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی کشور عراق مربوط بر جایگاه دانشگاه رازی گفت: به دلیل اعلام یکباره و عدم استفاده از نظام رتبه بندی مطرح کردن این موضوع به روش درستی انجام نگرفت که با پیگیری صورت گرفته و روند روبه رشد دانشگاه رازی امیدواریم وضعیت اعتبار دانشگاه رازی به جایگاه واقعی خود برگردد و این مشکل در سال تحصیلی آینده مرتفع گردد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۵۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان