//
کدخبر: ۳۷۴۲۱۷ //
مدیر‌کل امور شوراها و مدارس هیات امنایی و مناطق آزاد تجاری:

بیش از یک میلیون دانش‌آموز در مدارس هیات امنایی کشور مشغول به تحصیل هستند

مدیر‌کل امور شوراها و مدارس هیات امنایی و مناطق آزاد تجاری گفت: بیش از یک میلیون دانش‌آموز در مدارس هیات امنایی کشور مشغول به تحصیل هستند.

بیش از یک میلیون  دانش‌آموز در مدارس هیات امنایی کشور مشغول به تحصیل هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

هادی عابدی در حاشیه نشست هم‌اندیشی قطب‌های کشوری سازمان مدارس، مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد یکی از راهبردهای دولت را مردمی سازی نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: مدارس هیات امنایی به عنوان یکی از مصادیق مردمی هستند که در آن اعضایی متشکل از نماینده انجمن اولیا و مربیان و نماینده معتمدین محل حضور دارند و مدیر مدرسه با نظر و پیشنهاد آنها انتخاب می‌شود.

مدیر‌کل امور شوراها و مدارس هیات امنایی و مناطق آزاد تجاری تعداد مدارسی که در کشور به صورت هیات امنایی مدیریت می‌شوند را حدود ۳ هزار ۴۰۰ مدرسه عنوان کرد و افزود: یک میلیون و ۷۳ هزار دانش‌آموز در مدارس هیات امنایی مشغول به تحصیل هستند

  عابدی در گوشه دیگری از سخنانش راهبرد دولت سیزدهم در آموزش و پرورش را توسعه کمی و کیفی مدارس هیات امنایی دانست و تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های چهار‌ساله و تدوین سند راهبردی سازمان توسعه مشارکت‌های مردمی این روند در حال انجام است.

وی هدف آموزش و پرورش در مدارس هیات امنایی را دخالت مستقیم مردم بر مدیریت، نظارت و سیاست‌های مدارس عنوان کرد و افزود: در نظر داریم برای تالیف کتابهای درسی مدارس نیز از مشارکت نماینده‌‌های مدارس هیات امنایی استفاده نماییم.

عابدی اخذ شهریه در مدارس هیات امنایی را ممنوع اعلام کرد و بیان داشت: مدارس هیات امنایی مانند مدارس دولتی هستند و اخذ شهریه در این مدارس غیر قانونی است مگر اینکه دریافت هزینه‌ بابت برگزاری کلاسهای فوق برنامه باشد که  تعیین و میزان هزینه این کلاسها بر عهده شوراهای آموزش و پرورش خواهد بود و اخذ مبالغی غیر از مبالغ مصوب غیر قانونی است و در صورت محرز شدن با مدارس متخلف برخورد خواهد شد.

مدیر‌کل امور شوراها و مدارس هیات امنایی و مناطق آزاد تجاری اضافه کرد: براساس چشم‌انداز تدوین شده در سند راهبردی  تا پایان دوره چهار ساله ۱۲ درصد به تعداد مدارس هیات امنایی افزوده خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۲۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان