//
کدخبر: ۳۷۴۲۱۵ //
مدیرکل آموزش مراکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش:

آموزش بیش از ۱۲۰ هزار بازمانده ازتحصیل کشور از راه دور/ آموز‌ش الکترونیکی بهترین بستر جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق کمتر توسعه یافته است

مدیرکل آموزش مراکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش از آموزش بیش از ۱۲۰ هزار بازمانده ازتحصیل کشور از راه دور خبر داد.

آموزش بیش از ۱۲۰ هزار بازمانده ازتحصیل کشور از راه دور/ آموز‌ش الکترونیکی بهترین بستر جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق کمتر توسعه یافته است
به گزارش فرتاک نیوز،

ایرج شاهملکی در حاشیه نشست هم‌اندیشی قطب‌های کشوری سازمان مدارس، مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فلسفه طرح افزایش پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بکارگیری دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه یافته شامل مناطق عشایری، روستایی و مرزی است.

مدیرکل آموزش مراکز آموزش از راه دور کشور یکی از سیاست‌های دولت مردمی در راستای کیفیت بخشی در آموزش و پرورش را ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و مسیر آموزشی برابر در سطح کشور عنوان کرد و افزود: استفاده از سامانه الکترونیکی و بسترهای الکترونیکی باعث پیشبرد این اهداف خواهد شد.

وی تاکید کرد:اخیرا بخشنامه‌ای به استانها ابلاغ شده که بتوانیم از ظرفیت مدارس در راستای جذب بازماندگان از تحصیل استفاده نماییم همچنین با استفاده از ظرفیت شورای آموزش و‌پرورش، دستگاه‌ها، نهادها ،موسسات خیریه و گروهای جهادی جهت جذب و تامین تجهیزات و ابزارهای الکترونیکی در این راستا استفاده نماییم.

وی با اشاره به آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کشور نیز گفت: هم‌اکنون ۱۴۴۸ مدرسه با ۱۲۷ هزار ۶۴۵ دانش‌آموز در مراکز آموزش از راه‌دور در دوره‌های اول و دوم متوسطه و در شاخه‌های نظری و کارودانش بدون محدودیت سنی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۴ هزار نفر بازمانده از تحصیل و بقیه لازم التعلیم هستند.

شاهملکی اضافه کرد: این مدارس به دلیل  بهره‌مندی از ظرفیت آموزشهای تلفیقی، ترکیبی(حضوری،نیمه‌حضوری و غیر‌حضوری)  همچنین بهره‌مندی از شیوه‌های متنوع شامل استفاده از کتابهای دیداری‌وشنیداری وآموز‌ش‌های الکترونیکی بهترین بستر جهت جذب تمام بازماندگان از تحصیل در مناطق کمتر توسعه یافته، مرزی، عشایری و روستایی است.

وی در پایان بیشترین عوامل بازماندگی از تحصیل را با توجه به متغیرهای منطقه‌ای شرایط اقتصادی، فرهنگی و نبود امکانات در منطقه دانست.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۲۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان