//
کدخبر: ۳۷۳۲۳۲ //
استاندار کرمانشاه:

باید از امروز جلوی خسارت کاهش جمعیت را بگیریم

استاندار کرمانشاه با اشاره به خسارات و تبعات بسیار کاهش جمعیت گفت: از امروز باید از شعاردادن دست برداشته و بصورت عملیاتی برای رفع این معضل اقدام کنیم.

باید از امروز جلوی خسارت کاهش جمعیت را بگیریم
به گزارش فرتاک نیوز،

بهمن امیری مقدم در همایش "چشم انداز جمعیت در ایران" که امروز (11 آبان) در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد با تاکید بر اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت گفت: باید از حالت شعاردادن بیرون آمده و بصورت عملیاتی کار کنیم.

امیری مقدم از جمعیت به عنوان یکی از مولفه های قدرت و اقتدار هر کشور یاد کرد و افزود: روند نزولی جمعیت کشور حقیقتا نگران کننده است و اگر امروز فکری برای این موضوع نکنیم با کاهش جدی جمعیت در سالهای آتی مواجه می شویم.

استاندار کرمانشاه گفت: کاهش فرزندآوری در جامعه که به تبعیت از قواعد کشورهای غربی در ایران رخ داده در نهایت ما را به سمت سرنوشت کشورهای غربی که نرخ رشد منفی را تجربه می کنند، سوق می دهد.

امیری مقدم گفت: کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت سالمند در سالهای آتی بالاترین خسارت برای کشور است و هزینه های بسیاری به جامعه تحمیل می کند و در آن زمان حتی آنقدر جوان نداریم که از سالمندان ما نگهداری کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به برخی معضلات و موانع بر سر راه ازیاد جمعیت اشاره کرد و افزود: اولین معضل در این زمینه بحث مسائل فرهنگی است و باید فرهنگ سازی بسیاری در خصوص فرزندآوری صورت گیرد.

وی افزود: مسئله بعدی مسائل اقتصادی است که موجب شده جوانان از ازدواج فاصله بگیرند و باید به جوانان آموزش دهیم که همه چیز با ازدواج به دست می آید و اکثر زوجین در ابتدای ازدواج خانه و ماشین و ... ندارند و پس از ازدواج با کمک هم به آنها دست یافته اند.

استاندار کرمانشاه بر لزوم آموزش مهارت های زندگی هم تاکید کرد و افزود: به جوانانمان باید نحوه زندگی کردن و صبوری کردن را یاد بدهیم تا بتوانیم به سمت ازدواج های پایدار رفته و آمار طلاق را کاهش دهیم.

امیری مقدم گفت: از طرفی باید مقابل فرهنگ های غلط غربی و معضلاتی مانند ازدواج سفید که حقیقتا ازدواج سیاه است بایستیم و اجازه ترویج چنین مفاسدی را ندهیم.

وی افزود: همچنین باید در مقابل فرهنگ زشت غربی که زندگی با حیوانات است بایستیم و خانواده ها را تشویق به فرزندآوری و زندگی با فرزندان کنیم.

امیری مقدم با اشاره به مزایای قانون جوانی جمعیت گفت: در این قانون تمام زوجین نابارور تحت پوشش بیمه قرار می گیرند تا بتوانند صاحب فرزند شوند.

وی افزود: همچنین در این قانون تسهیلات و مزایای بسیاری برای زوجین گذاشته شده است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تامین مسکن برای زوجین جوان جهت تشویق آنها به فرزندآوری گفت: در این زمینه برای ساخت 200 هزار واحد مسکن در استان پیگیر تامین زمین هستیم و تاکنون برای 60 درصد واحدها زمین تامین شده است.

امیری مقدم از شروع ساخت 33 هزار و 500 واحد در استان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ساخت 12 هزار واحد دیگر هم ظرف چند روز آینده شروع می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان