//
کدخبر: ۳۷۱۵۳۰ //
مدیرکل میراث فرهنگی استان:

۳ سایت موزه در کرمانشاه احداث می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از راه اندازی اولین سایت موزه های بخش خصوصی کشور در قصرشیرین، گنج دره و کرتویج کرمانشاه خبرداد.

۳ سایت موزه در کرمانشاه احداث می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا سهیلی، عصر امروز(۲۸ مهر) در نشست ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه، بر لزوم اقتصاد محور کردن آثار تاریخی استان برای افزایش درآمد جوامع محلی از آنها تاکید کرد و گفت: باتوجه به تعدد آثار تاریخی در استان بنا داریم اقداماتی را در این راستا با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام دهیم. 

وی تصریح کرد: در این راستا احداث سه سایت موزه را به عنوان اولین سایت موزه‌های کشور در کرمانشاه در دستورکار قرار داده‌ایم. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه این سایت موزه‌ها در شهر قصرشیرین و دو محوطه تاریخی گنج دره و کرتویج احداث خواهد شد، گفت: باتوجه به تعدد آثار و بناهای تاریخی در شهر قصرشیرین بنا داریم اولین سایت موزه شهری را در این شهر احداث کنیم. 

وی در ادامه گردشگری را از محورهای اصلی توسعه استان عنوان کرد و افزود: اگر در حوزه های گردشگری و صنایع دستی سرمایه گذاری صورت گیرد، می تواند به تغییر چهره استان و ایجاد اشتغال و حل مشکلات آن منتهی شود، کما اینکه چند استان موفق در این رابطه داریم. 

سهیلی ادامه داد: خوشبختانه زمینه ها برای رشد حوزه گردشگری استان فراهم شده، بگونه ای که امسال بصورت میانگین رشد ۱۰ برابری اعتبارات ملی و استانی را داشته ایم. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین در بحث پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران از محل ماده ۱۶ و ۱۸ رشد ۱۲ برابری را شاهد بوده ایم، به این صورت که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان و امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان در این حوزه تسهیلات گرفته ایم، بنابراین دیگر محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه گردشگری در کرمانشاه نداریم. 

وی همچنین بر لزوم راه اندازی مسیرهای جدید گردشگری در کرمانشاه تاکید کرد و گفت: علیرغم وجود ظرفیت های زیاد گردشگری در همه نقاط استان، طی سالهای گذشته توسعه متوازن در همه جای استان اتقاق نیفتاده، به شکلی که در غرب استان ظرفیت بالایی برای گردشگری زمستانی وجود دارد، اما تاکنون به محور گردشگری تبدیل نشده است. 

سهیلی از برنامه ریزی برای تعریف یک محور گردشگری زمستانی در غرب استان با محوریت قصرشیرین خبرداد و افزود: در این راستا برنامه های خاصی همچون رویدادهایی در حوزه های گردشگری کشاورزی، گردشگری آبی، آفرود و ....تدارک دیده شده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان