//
کدخبر: ۳۶۲۴۴۰ //
مدیر‌کل‌ فرهنگ‌و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

پیگیر رفع موانع برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگ‌و‌هنر هستیم/گزارش عملکرد خانه‌ مطبوعات استان در حال تهیه است

مدیر‌کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: پیگیر رفع موانع برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگ‌و‌ هنر هستیم.


 پیگیر رفع موانع برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگ‌و‌هنر هستیم/گزارش عملکرد خانه‌ مطبوعات استان در حال تهیه است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی صفدری در گفتگویی با فرتاک نیوز یکی از اولویت‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را تجلیل و بزرگداشت مفاخر و بزرگان استان دانست و اظهار کرد: بزرگداشت مفاخر فرهنگ، هنر و رسانه خارج از ضوابط این اداره‌ کل در حوزه فرهنگ‌‌عمومی هم یک مسئله مهم و ضروری محسوب می‌شود که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و تلاش می‌کنیم در بازه زمانی مشخص از این عزیزان تجلیل نماییم.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت استاد اردشیر کشاورز و استاد فرشید یوسفی که اخیرا انجام گرفت گفت: در صددیم مدارک استنادی دقیقی از فرهیختگان پیشکسوت استان در حوزه‌های مختلف را جمع‌آوری و با اولویت‌بندی این افراد از آنان تجلیل نماییم و اختلاف نظرهایی که در این میان وجود دارد را نیز مرتفع نماییم.

وی هدف از برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از بزرگان و مفاخر استان را قدرشناسی از زحمات آنها و شناساندن این افراد به عموم مردم دانست و گفت: در نظر داریم با ایجاد زیر‌ساخت‌ها و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی، تجلیل از بزرگان و مفاخر استان کرمانشاه را به موسسات فرهنگی و مجموعه‌‌های مردم نهاد واگذار کنیم و در این میان قشر جوان و نوجوان را نیز با فرهیختگان و مفاخر استان آشنا نماییم و با حضور مردم اتفاقات فرهنگی مهمی را رقم بزنیم.

صفدری در  گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به بلا تکلیف ماندن مجتمع فرهنگی‌وهنری وحدت کرمانشاه نیز گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده قرار است این‌ مجتمع به بخش فرهنگ و هنر استان بازگردد که اگر موانع دولتی برطرف شود شاهد راه‌اندازی مجدد این مجتمع دانشگاهی در کرمانشاه خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: رایزنی‌هایی نیز با دانشگاه رازی و دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفته است که  امیدواریم با ایجاد کدرشته‌های جدید اتصالات اولیه‌ای بین هنرستان‌ها و دانشگاه فرهنگ و‌هنر ایجاد شود تا دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته هنر مجبور به ترک استان نگردند.

 مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به نزدیک شدن روز خبرنگار و برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران استان نیز افزود: در راستای برگزاری مراسم روز خبرنگار که به دلیل همزمانی با ایام عاشورا و تاسوعای حسینی احتمالا با چند روز تاخیر برگزار خواهد شد گفتگو‌یی با اهالی رسانه و پیشکسوتان استان داشتیم و نقطه نظرات آنها در جهت هر چه بهتر برگزار کردن این مراسم را جمع‌آوری کردیم، همچنین گفتگویی نیز با استانداری و تعدادی از ادارات دولتی انجام گرفته ولی هنوز مشخص نشده که در این مراسم به صورت تجمیعی از خبرنگاران تجلیل می‌گردد یا هر اداره به تفکیک، مراسم روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران فعال استان را انجام خواهد داد.

 این مقام مسئول خاطر‌نشان کرد: در روزهای آتی تصمیم‌گیری نهایی در مورد جزئیات برگزاری، مکان و تعداد خبرنگارانی که به این مراسم دعوت خواهند شد اطلاع‌رسانی می‌شود.

 صفدری در پاسخ به این سوال که با توجه به اعتراض برخی رسانه‌های مجوزدار از عملکرد خانه مطبوعات استان امسال نیز مسئولیت اجرایی این مراسم برعهده خانه‌مطبوعات نهاده خواهد شد یا خیر نیز گفت: هنوز روند اجرای این مراسم مشخص نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: هرچند روند اجرای مراسم روز خبرنگار که در سالهای گذشته به خانه مطبوعات استان به عنوان خانه صنفی که باید پاسخگوی مطالبات و دغدغه‌های رسانه‌ها و انتقال آن به مسئولین و مردم باشد واگذار شده بود تخلف نبوده، و کاری غیر‌قانونی نیست، اما عملکرد این خانه در استان کرمانشاه با نارضایتی‌هایی از سوی جامعه رسانه روبرو است که با پیگیری‌های لازم از طریق وزارت‌خانه به زودی گزارشی از روند هزینه‌های مالی این خانه را دریافت خواهیم کرد و اگر احیانا تخلفی صورت گرفته باشد که انشاءالله اینگونه نیست، بصورت قانونی برخورد خواهیم کرد.

صفدری همچنین گفت: پیگیر به روز‌رسانی و دقت در جذب اعضای جدید خانه مطبوعات استان نیز هستیم و هویت درست رسانه‌ها در خانه مطبوعات بازبینی خواهد شد.

به گفته صفدری تنها مرجعی که می‌تواند خبرنگاران فعال را معرفی نماید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مرجعیت معاونت مطبوعاتی، ادارات کل و سامانه e-rasaneh است که در این زمینه برای احصا تعداد خبرنگارانی که از لحاظ علمی،تجربی وفنی‌وحرفه‌ای فعالیت می‌کنند مکاتباتی انجام شده که از این تعداد خبرنگار تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در جهت شناسنامه‌دار کردن رسانه‌های مجوز‌دار استان و تفکیک آنها از رسانه‌های بدون مجوز و کانالهای بی‌هویت چه کارهای انجام خواهد شد نیز گفت: لیستی از خبرنگاران فعال رسانه به ادارات دولتی استان ارائه خواهد شد که  دستگاه‌های دولتی برای تجلیل از خبرنگاران باید به این لیست تمکین نمایند.

این مسئول یادآور شد: خبرنگاران فعال حوزه رسانه با ارائه ۶ خبر طی سه ماه فعالیت رسانه‌ای و بارگذاری آن در سامانه e-rasaneh  قابل شناسایی هستند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با رصد دفاتر و بررسی فضای رسانه‌ای و مطالب مکتوب، جامعه‌ رسانه‌ای مجوزدار را به ادارات و ارگانهای دولتی معرفی می‌نماید و کانالهای بی‌هویت و بدون مجوز را نیز به پلیس فتا معرفی خواهیم کرد.

 وی در پایان یکی از نیازهای استان را وجود تالار مرکزی شهر دانست و گفت: متاسفانه علیرغم اینکه ساخت و راه‌اندازی تالار مرکزی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه بوده است اما تاکنون به دلیل مشخص نبودن مکان این تالار در محلی که قابل دسترس عموم مردم باشد، هیچ اقدامی صورت نگرفته که امیدواریم بتوانیم یک مجموعه درخور برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی‌در استان داشته باشیم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۴۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان