//
کدخبر: ۳۶۲۰۳۷ //

احتمال وقوع مجدد سیل در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در تهران

مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی بر لزوم آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی استان تهران برای مقابله باسیلاب احتمالی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تأکید کرد.

احتمال وقوع مجدد سیل در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

حامد یزدی‌مهر از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به رشد قابل ملاحظه ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی برای چهارشنبه 12 مرداد ماه تا پنجشنبه 13 مرداد ماه این هشدار صادر شده است.

وی با بیان اینکه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نواحی مستعد و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی شده است، گفت: جاری شدن روان‌آب، آب گرفتگی بعضی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها از اثرات این مخاطره محسوب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید لحظه‌ای، رخداد مه و کاهش شعاع دید در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی خبر داد و عنوان کرد: بر اثر این مخاطرات، احتمال اختلال در آمد و شد به ویژه در جاده‌های کوهستانی وجود دارد لذا به همه مردم توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی و همچنین پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد اجتناب کنند.

یزدی‌مهر به شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی بر اثر وزش باد شدید در نواحی جنوبی و غرب استان تهران اشاره کرد و افزود: به مردم توصیه می‌کنیم از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده خودداری کنند همچنین نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی توجه لازم را داشته باشند.

وی ضمن اعلام آماده‌باش به همه دستگاه‌های اجرایی نیروهای امدادی راهداری شهرداری‌ها گفت: از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم جهت مقابله با بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۰۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان