//
کدخبر: ۳۵۹۶۴۴ //
در راستای اولین سالگرد ثبت جهانی هورامان؛

همایش بین‌المللی هورامان‌شناسی در کرمانشاه برگزار شد

در راستای اولین سالگرد ثبت جهانی هورامان همایش بین‌المللی هورامان، ثبت‌جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار در کرمانشاه برگزار شد.

همایش بین‌المللی هورامان‌شناسی در کرمانشاه برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

همایش‌بین‌المللی هورامان،ثبت‌جهانی،فرهنگ و توسعه پایدار امروز (۲۵ تیرماه) با حضور مدیران و مسئولین ادارات دولتی و مهمانان داخلی وخارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

 نادر نادری دبیر علمی همایش در ابتدای مراسم اظهار کرد:منظرفرهنگی هورامان در پنجم‌مرداد سال ۱۴۰۰ به عنوان بیست‌وششمین اثر تاریخی ایران به ثبت رسید.

photo_2022-07-16_15-02-19

دبیر علمی همایش‌ بین‌المللی‌ هورامان افزود: دانشگاه‌ رازی با همکاری پایگاه‌جهانی‌اورامانات با برداشتن سه گام مهم به تاسیس گروه‌ مطالعات هورامان پژوهی با هشت کارگروه، تاسیس مرکز‌اسناد و مدارک هورامان، و برگزاری همایش بین‌المللی پرداخت.

وی خاطر‌نشان کرد: این همایش صرفا یک همایش علمی نیست و فراتر از چارچوب و  دیواره‌های دانشگاه عمل نموده است.

photo_2022-07-16_15-02-20

نادری از اهداف برگزاری این همایش را تحکیم وحدت ملی، ایجاد همبستگی فرهنگی و اجتماعی وحفاظت از منظر فرهنگی هورامان عنوان کرد و افزود: برای اجرای هر همایش بین المللی حداقل یکسال زمان لازم است ولی در راستای برگزاری این همایش در سالگرد ثبت‌جهانی اورامانات بدون یک روز تاخیر و تمدید از ۱۵ فروردین تا ۳۱ خرداد‌ماه در هشت محور مجموعا ۴۰۳ چکیده و مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که در نوع خود بی‌نظیر است.

  دبیر همایش بین‌المللی هورامان تعداد اساتید، نویسندگان، دانشجویان و فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی که مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کرده‌اند  ۷۷۵ نفر عنوان کرد و گفت: این آثار در مجموعه کتابی تدوین و متشر شده است.

photo_2022-07-16_15-02-17

 نادری در پایان با اشاره به برگزاری ۱۸ پیش نشست با حضور شخصیت‌های برجسته نیز گفت: کتابی از چکیده مقالات برای توسعه و بالندگی هورامان تدوین شده که در این همایش از آن رونمای خواهد شد

گفتنی است؛ در پایان این همایش از کتابی مشتمل بر سخنرانی‌های انجام گرفته، ماکت هورامانات و کتابی از چکیده مقالات رونمایی شد، همچنین ماکت هورامان، نمایشگاه صنایع دستی و مرکز اسناد هورامان شناسی نیز افتتاح گردید.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان