//
کدخبر: ۳۵۹۰۷۸ //
در همایش زنان و دختران فاطمی عنوان شد؛

حجاب پرچم اسلام است/توجه به زنان و دختران محجبه زمینه ساز ترویج حجاب و عفاف است

همایش "زنان و دختران فاطمی" با موضوع عفاف و حجاب امروز (۲۱ تیرماه) باحضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی، فرماندهان سپاه نبی‌اکرم(ص)، مدیران و مسئولین استانی و بانوان محجبه در سالن شهید بهشتی ورزشگاه آزادی کرمانشاه برگزار شد.

حجاب پرچم اسلام است/توجه به زنان و دختران محجبه زمینه ساز ترویج حجاب و عفاف است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام شهاب مرادی در این مراسم با اشاره به نقش کمرنگ بانوان در فرهنگ امروز جامعه ما اظهار کرد: زن به عنوان مربی جامعه باید مورد احترام و تمجید قرار گیرد.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم در جامعه امروز نیز گفت: باید زیر‌ساخت‌های لازم جهت جلوگیری ازبی‌حجابی در جامعه تامین شود، آنچنان که اگر بانویی قصد خرید چادر را داشت هزینه‌های سخت اقتصادی با وجود قیمت بالای چادر به وی تحمیل نگردد.

حجت‌الاسلام مرادی ترویج حجاب و عفاف را مستلزم برنامه‌ریزی در همه ابعاد جامعه دانست و افزود: ظاهر مردم بستگی به باطن مسئولین دارد اگر مدیران می‌خواهند جامعه به سمت عفاف و حجاب سوق داده شود باید در فیلم‌ها و سریالها، ادارات دولتی و سایر اماکن توجه به حجاب بانوان محجبه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

photo_2022-07-12_12-00-13

وی با اشاره به فرمایشات رسول اکرم(ص) و امیر‌مومنان علی (ع) نیز گفت: امروز حجاب پرچم اسلام است برای ماندگاری و دوام پرچم اسلام باید با رافت و مهربانی امر به معروف و نهی از منکر کنید و از رفتارهای تند برای مقابله با زنان بدحجاب پرهیز نمایید.

مرادی در پایان توجه به زنان و دختران محجبه را زمینه ترویج و پررنگ نمودن حجاب و عفاف در جامعه دانست و بیان داشت: ازتسهیلات قانونی برای احترام به بانوان استفاده نمایید که حق قانونی آنان در راستای کمک به جامعه خواهد بود.

photo_2022-07-12_12-00-12 (3)

در ادامه این مراسم فرشته همتی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه‌ نبی اکرم (ص) نیز رعایت عفاف و حجاب از بدو اسلام تاکنون را کاری از روی اجبار ندانست و گفت: حفظ عفاف و حجاب بر اساس مصالح دنیا و جلوگیری از انحطاط در جامعه است.

وی همچنین تبیین فلسفه عفاف و حجاب در جامعه امروز را امری لازم و ضروری دانست و افزود: عدم شناخت از حجاب زمینه‌ساز بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه شده است که باید در این زمینه فلسفه حجاب برای نسل‌های مختلف جامعه تبیین گردد.  

عکس و خبر:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۰۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان