//
کدخبر: ۳۵۸۶۷۵ //

هزار و ۲۰۰ معلم در آموزش و پرورش استان همدان استخدام می‌شوند

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان از استخدام هزار و ۲۰۰ دانش آموخته به عنوان معلم مهرماه سال جاری در این استان خبر داد.

هزار و ۲۰۰ معلم در آموزش و پرورش استان همدان استخدام می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان یاسر نانکلی گفت: استخدام در آموزش و پرورش بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و تاکیدات مقام معظم رهبری، از طریق دانشگاه فرهنگیان و از ۲ روش آزمون سراسری برای دانش آموزان پایه دوازدهم و یا طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه شهید رجایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز هزار و ۲۰۰ نفر در مهرماه سال جاری به استخدام آموزش و پرورش استان همدان در می‌آیند، اظهار داشت: در صورتی که دانش آموزان پایه دوازدهم تمایل به انتخاب شغل معلمی داشته باشند، بعد از انتخاب دانشگاه فرهنگیان، می‌توانند با گذراندن، مراحل گزینش و مشاوره های علمی و تخصصی و رتبه علمی مورد نظر را کسب کنند و در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند.

نانکلی ادامه داد: این دانشجویان پس از چهار سال با گرفتن مدرک کارشناسی به استخدام ادارات کل آموزش و پرورش در می آیند.

وی تصریح کرد: همچنین افرادی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند می‌توانند از طریق ماده ۲۸ دانشگاه شهید رجایی،در آزمونی که هرساله بر اساس نیاز آموزش و پرورش برگزار می‌شود، شرکت کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در خصوص عملکرد آموزش پرورش استان در رابطه با استخدام معلم، خاطرنشان کرد: امسال با استفاده از برگزاری آزمون ماده ۲۸ حدود ۴۵۰ معلم در آموزش و پرورش استان همدان استخدام می شوند که اکنون مراحل مصاحبه علمی آن‌ها در حال شکل گیری است.

وی افزود: روند مصاحبه از پذیرفته شدگان تا پایان هفته جاری ادامه دارد و نمره مصاحبه آن‌ها به سازمان سنجش فرستاده و نفرات برتر تا پایان تیرماه معرفی می شوند و قبول شدگان نهایی در مدت ۲ ماه در دانشگاه فرهنگیان مهارت‌های لازم را کسب می کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، تاکید کرد: در سال جاری از دانشگاه فرهنگیان هم دست کم ۷۵۰ دانش آموخته خواهیم داشت که به استخدامی ها افزوده خواهد شد و در کل یک هزار و ۲۰۰ دانش آموخته در مهر ماه سال جاری به گروه معلمان استان همدان می‌پیوندند.

استان همدان ۳۰۷ هزار دانش آموز و ۲۲ هزار معلم و کادر آموزشی دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۶۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان