//
کدخبر: ۳۵۸۶۷۴ //

تحصیل ۱۰۰ هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در کل دنیا ۶ میلیون دانشجو در خارج از کشور خود تحصیل می‌کنند، گفت: سهم ایران از این تعداد دانشجو حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

تحصیل ۱۰۰ هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

هاشم داداش‌پور در آئین افتتاح جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که پیش از ظهر شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر جا به جایی دانشجو در سطح دنیا بسیار گسترده است و حدود ۶ میلیون دانشجو در کشورهای مختلف دنیا در حال تحصیل هستند که پیش بینی‌ها حاکی از آن است که در ۱۰ سال آینده جمعیت دانشجویان به ۱۰ میلیون نفر برسد.

وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: با توجه به گسترش سطح جابجایی دانشجویان در دنیا شناسایی این ظرفیت عظیم و بهره‌گیری از این ظرفیت قطعاً به نفع کشور است.

وی افزود: آمار و داده‌های جهانی نشان می‌دهد که بخش عظیمی از این دانشجویان از کشورهای اسلامی هستند و در این میان جمعیت دانشجویان ایرانی حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

این مسئول ابراز کرد: متأسفانه در حال حاضر بخش عمده جا به جایی در کشورهای اسلامی واگرا و در کشورهای غربی هم گرا است و در این میان کشورهایی در جذب دانشجو موفق عمل کردند که شرایط جدیدی را برای حضور دانشجویان فراهم کرده است که می‌توان کشور ایران را نیز جز کشورهایی برشمرد که در تلاش است تا شرایط خوبی را برای حضور دانشجویان فراهم کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشجویان خارجی سفیران فرهنگ کشور ایران در کشورهای خود هستند ایجاد چرخه تبادل با دانشجویان در مسائل و چالش‌هایی که دانشجویان از زمان ورود به کشور تا فارغ‌التحصیلی با آن مواجه هستند بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول عنوان کرد: تلاش برای مهیا نمودن شرایطی از قبیل ویزای دانشجویان، معرفی محیط و فرهنگ کشور به دانشجو، ارتباط گیری و درک شرایط دانشجویان، فراهم کردن سیستم آموزش مناسب برای دانشجویان و حفظ ارتباط با دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی از جمله مسائلی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۶۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان