//
کدخبر: ۳۵۷۹۰۱ //

‍ مشمولان غایب درصورت قبولی در دانشگاه حق ادامه تحصیل ندارند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: مشمولانی که در موعد مقرر اقدام لازم برای اعزام به خدمت مقدس سربازی را انجام نداده و غیبت داشته اند در صورت قبولی و پذیرش در دانشگاه های سراسری، حق ادامه تحصیل نخواهند داشت.

‍ مشمولان غایب درصورت قبولی در دانشگاه حق ادامه تحصیل ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "مسعود همتی" اظهار داشت: با احترام به آگاهی می رساند که  با توجه به کنکور  سال 1401 ضروری است مشمولانی که در کنکورسراسری شرکت کرده اند ،توجه ویژه به مقررات خدمت وظیفه عمومی داشته باشند.

وی ادامه داد: غیبت سربازی مانع پذیرش قبول شدگان آزمون سراسری دردانشگاه و موسسات آموزشی بوده ولی شرکت در آزمون های سراسری محدویتی نداشته و دلیلی بر مجوز ادامه تحصیل نمی باشد و مشمولان غایب حتی در صورت قبولی مجاز به ثبت نام نبوده و مورد پذیرش قرار نمی گیرند.

سرهنگ همتی تصریح کرد: مشمولان مقاطع تحصیلی دانشگاهی و دوره متوسطه که در سال مشمولیت و در خرداد،تیروشهریور ماه سال 1400 فارغ التحصیل شده اند تا پایان شهریور ماه سال 1401، مهلت معرفی دارندو این تسهیلات فقط شامل مشمولانی می شود که در سال مشمولیت (سال تولد +18) فارغ التحصیل شده اند.

این مقام انتظامی افزود: مشمولانی که قبل از سن مشمولیت و در سن 17 سالگی یا قبل از آن در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی فارغ التحصیل می شوند براساس قانون خدمت وظیفه عمومی پس از رسیدن به 18 سالگی تمام ،شش ماه مهلت معرفی دارند.

وی تاکید کرد: مشمولان لازم است قبل از اتمام مهلت معرفی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

سرهنگ همتی یادآور شد: امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد و سربازان وظیفه غیر غایب در صورت قبولی و احراز شرایط لازم برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر از خدمت ترخیص و در دانشگاه ثبت نام کنند.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه در پایان گفت: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۹۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان