//
کدخبر: ۳۵۴۷۰۱ //
در قالب جهاد آبرسانی انجام گرفت؛

آغاز طرح بزرگ آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آغهز طرح بزرگ آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در قالب جهاد آبرسانی خبر داد.

 آغاز طرح بزرگ آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

"اتابک جعفری" در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی شهرستان اسلام آباد غرب، از آغاز طرح بزرگ جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور خبر داد و گفت: در این طرح جهادی، پروژه آبرسانی به ۷ هزار روستا به سپاه پاسداران واگذار و آبرسانی به ۳ هزار روستای دیگر توسط پیمانکاران خصوصی انجام می شود و در مرحله بعد ۵ هزار روستا نیز که توسط خیرین آبرسانی می شود به این طرح الحاق خواهد شد.

وی از افزایش شاخص بهره‌مندی روستاهای کشور از آب شرب بهداشتی در پایان دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در کل کشور در حدود ۶۰ هزار روستا وجود دارد که ۸۰ درصد آن آبرسانی شده است و طبق برنامه زمانبندی صورت گرفته تا پایان دولت سیزدهم اکثر روستاهای کشور آبرسانی خواهد شد و این میزان به بیش از ۹۵ درصد در کل کشور خواهد رسید.

به گفته جعفری برنامه زمانبندی شده جهت پایان این پروژه ها ۳۰ ماه است که سعی خواهیم کرد در بازده زمانی کمتر از این مدت پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

این مقام مسئول اعتبار اولیه قرارداد جهاد آبرسانی با سپاه پاسداران را ۱۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت:  برآورد صورت گرفته برای مرحله نهایی این طرح اعتباری در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کل روستاهای کشور است.

جعفری در خصوص میزان اعتبار تخصیص یافته به پروژه های جهاد آبرسانی استان کرمانشاه، گفت:  چیزی حدود ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار جهت آبرسانی به بیش از ۳۴۹ روستا این استان تخصیص داده شد و خوشبختانه امروز شاهد آغاز پروژه های بسیار خوبی توسط همکاران آبفا استان کرمانشاه و مجموعه سپاه پاسداران بودیم که امیدواریم با اجرای این پروژه ها بخشی از مشکلات مردم روستایی مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان بیان کرد: یک سری طرح‌های اضطراری در  سطح شهرهای کشور نیز بر اساس نیاز و کمبود آب شرب هر شهر توسط همکاران ما مشخص شده است که با برنامه ریزی که انجام شده و اجرای این طرح ها سعی خواهیم کرد قطعی آب برنامه ریزی شده نداشته باشیم  و تابستان امسال را با کمک مردم به بهترین نحو ممکن و کمترین تنش آبی پشت سر بگذاریم

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۷۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان