//
کدخبر: ۳۵۲۳۹۸ //

خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا تا اواسط هفته در اصفهان ادامه دارد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: خیزش گرد و خاک طی امروز و ماندگاری گرد و غبار در اکثر مناطق منجر به کاهش دید افقی و کیفیت هوا تا اواسط هفته در اکثر مناطق به ویژه مناطق شمالی، شرقی و تا حدی مرکزی می‌شود.

خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا تا اواسط هفته در اصفهان ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

ابراهیم هنرمند، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار برای امروز بر روی استان است.

وی با بیان افزود: بر این اساس در اکثر مناطق وضعیت جوی صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با بیان اینکه از امروز تا روز سه‌شنبه برای نیمه شرقی، مناطق شمال و مرکزی استان هشدار نارنجی صادر شده است،  بیان کرد: خیزش گرد و خاک طی امروز و ماندگاری گرد و غبار در اکثر مناطق منجر به کاهش دید افقی و کیفیت هوا تا اواسط هفته در اکثر مناطق به ویژه مناطق شمالی، شرقی و تا حدی مرکزی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۲ تا ۵ درجه به ویژه در مناطق شرقی کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۵ و کمینه فردا صبح ۱۵ و خور و بیابانک با ۳۷ و میمه با ۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

فعالیت‌هایی که منجر به تشدید گرد و خاک می‌شود، ممنوع است.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: وزش باد نسبتاً شدید، خیزش کانون‌های گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی از امروز شنبه تا روز سه‌شنبه در اکثر مناطق استان و با شدت بیشتر در شمال، شرق و مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد خودرویی و آلودگی هوا به علت نفوذ توده‌های گرد و خاک وجود دارد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی در ترددهای جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی، استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت و ناپایدار المان‌های شهری و جاده‌ای و تأسیسات کشاورزی در برابر تندباد، رعایت اصول حفاظتی و بهداشتی در برابر گرد و خاک توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه کلیه عوامل امدادی در مناطق تحت تأثیر گرد و خاک در حالت آماده‌باش هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که منجر به تشدید گرد و خاک می‌شود، ممنوع است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۳۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان