//
کدخبر: ۳۵۱۱۲۳ //

دو تن از مفاخر فرهنگی استان کرمانشاه تجلیل شدند/ تجلیل از مفاخر تکریم ارزشهاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌در آیین نکوداشت مفاخر فرهنگی استان کرمانشاه استاد "اردشیرکشاورز" واستاد"فرشید یوسفی" گفت: تجلیل از مفاخر تکریم ارزشهاست.

دو تن از مفاخر فرهنگی استان کرمانشاه تجلیل شدند/ تجلیل از مفاخر تکریم ارزشهاست
به گزارش فرتاک نیوز،

علی صفدری مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین نکوداشت مفاخر فرهنگی استان کرمانشاه استاد اردشیر کشاورز واستاد فرشید یوسفی که امروز (۲۲ اردیبهشت ماه) برگزار شد اظهار کرد: تجلیل از مفاخر تکریم ارزشهاست و این بزرگواران همچون رودخانه‌ای مواج و پربرکت هستند که اگر بگذرند و توجه‌ای به آنها نکنیم کسانی که در مسیر هستند بهره‌ای نخواهند برد، اما اگر ازظرفیت رودخانه درست استفاده نماییم قطعا اتفاقات‌خوبی در جامعه رخ خواهد داد.

photo_2022-05-12_16-25-17

 وی افزود: قطعا مفاخر نعمت‌هایی هستند که استفاده از ظرفیت آنها در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل و فصل نماید.

 صفدری متانت و ادب استاد اردشیر کشاورز و استاد فرشید یوسفی را مشهود دانست و گفت: جهد و تلاش آنها برای ارتقا و ترویج فرهنگ جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم این مسیر تقدیر ادامه پیدا کند.

photo_2022-05-12_16-25-16

 گفتنی است؛ استاد اردشیر کشاورز پژوهشگر و منتقد تاریخ و ادبیات جامعه شناسی شهری و عشاری است که تا کنون عنوانین مختلفی همچون پژوهشگر نمونه صدا و سیما در سال ۷۹، پژوهشگر نمونه استان در سال ۱۳۸۲،اولین پیشکسوت نمونه ملی در دهمین جشنواره شهید رجایی در سال ۸۲، چهره ماندگار ملی استان کرمانشاه در سال ۸۴، یکی از دوازده فرهیختهٔ برگزیدهٔ جامعهٔ عشایری کشور در سال ۱۳۸۵، نویسنده و پژوهشگر نمونه در سال ۸۵ و پژوهشگر تاریخ کرد در همایش ادبی گلاویژ سلیمانیه عراق در سال ۹۵ بوده است که حدود ۳۰ جلد کتاب، ده‌ها رساله‌ علمی و دانشگاهی و یک هزار مقاله علمی تخصصی تالیف نموده است.

photo_2022-05-12_16-25-15

همچنین استاد فرشید یوسفی نیز از ادیبان و پیشکسوتان استان کرمانشاه است که تاکنون ۱۷ جلد کتاب از آثار او چاپ و منتشر شده که از جمله آنها می‌توان به زندگینامه بزرگان کرمانشاهی، باغ هزار‌گل، ئاگرواران و بخته‌واران اشاره کرد.

شایان‌ذکر است؛ در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های این مفاخر فرهنگی استان کرمانشاه تجلیل گردید.

photo_2022-05-12_15-35-50

photo_2022-05-12_15-36-07

photo_2022-05-12_16-24-03

خبرنگار:طیبه‌ دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۱۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان