//
کدخبر: ۳۴۹۰۱۵ //
‍ ‍ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه :

طی سال گذشته ۲۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان تخریب شد/ ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح اراضی زراعی و باغی امنیت غذایی را مختل می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گزارشی از تشکیل ۵۵۱ پرونده تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی و تخریب ۲۲۷ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در استان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.


طی سال گذشته ۲۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان تخریب شد/ ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح اراضی زراعی و باغی امنیت غذایی را مختل می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس شهریار قاسمی با اشاره به تشدید بازدید های صورت گرفته توسط اکیپ های امور اراضی افزود: طی سال گذشته براساس بازدید های صورت گرفته و گزارشات مردمی واصله به امور اراضی ، ۹۰۹ مورد تغییرکاربری اراضی شناسایی شد،که پس از بازدید های میدانی  کارشناسان امور اراضی ،تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیر مجاز شناسایی و مطابق قانون پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی قضایی معرفی شدند.

مهندس قاسمی سپس ادامه داد : سطح اراضی تخریب شده و اعاده به وضع سابق ،طی سال گذشته ۶۲ هکتار بوده که این امر با همکاری و همراهی دستگاه قضایی و انتظامی و...میسر گردیده است.

قاسمی با بیان اینکه بیشترین تغییرکاربری غیرمجاز مربوط به شهرستان کرمانشاه است گفت: در منطقه قزانچی، سرارود و سراب نیلوفر بیشترین تغییرکاربری ها را داشته ایم و با توجه به حضور سودجویان در مناطق یاد شده، بیشترین سطح آموزش ،ترویج و فرهنگ سازی و بازدید ها جهت ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز نیز در مناطق یاد شده انجام شده است.

مهندس شهریار قاسمی با اعلام این مطلب افزود: براساس قانون تبصره یک ماده یک به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و تدوام بهره وری اراضی کشاورزی، از تاریخ تصویب این قانون در سال ۱۳۷۴، هر گونه تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی در خارج از محدوده شهرها و شهرک ها جز در موارد ضروری ممنوع است و در صورت تغییرکاربری غیر مجاز با متخلفین بر اساس قانون برخورد جدی صورت می گیرد.

 وی با اشاره به اینکه مردم از طریق سامانه ۱۳۱ و تماس با مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های استان ،می توانند گزارشات تغییرکاربری را به امور اراضی اطلاع دهند خاطرنشان کرد: پس از گزارشات واصله اکیپ های امور اراضی سازمان ،در اسرع وقت در اماکن گزارش شده حضور خواهند یافت و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مهندس قاسمی سپس از کشاورزان و بهره برداران خواست جهت هرگونه تغییرکاربری به امور اراضی مراجعه و با اخذ مجوز نسبت به تغییر کاربری اقدام نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۰۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان