//
کدخبر: ۳۳۵۵۰۶ //
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

استان کرمانشاه در کشت دیم ظرفیت بالایی برای جهش در تولید دارد

تاکنون کشت ۱۳۲هزار هکتار از اراضی دیم استان در طرح جهش تولید در دیمزارها ثبت قرارداد گردیده است.

استان کرمانشاه در کشت دیم ظرفیت بالایی برای جهش در تولید دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه ستاد جهش تولید در دیمزارها که با حضور سهرابی مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی،و با حضور مدیران، مسئولین صندوق بیمه کشاورزی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) و کارشناسان طرح در سالن جلسات شماره یک برگزار شد گفت: عمده اراضی قابل کشت در استان دیمزار است و با توجه به منابع خاک حاصلخیز و کشاورزان پیشرو ظرفیت بالایی برای جهش تولید دارد.

مهندس شهریار قاسمی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها در اولویت برنامه های اصلی سازمان قرار دارد افزود: کرمانشاه از استانهای پیشرو در طرح جهش تولید است و همین امر نشان از اهمیت و توجه کشاورزان دیمکار به اجرای طرح می باشد. 

مهندس قاسمی در ادامه با بیان اینکه به طور جدی طرح جهش تولید در دیمزارها دنبال می شود، گفت:اقدامات لازم در راستای کشت اصولی دیم در طرح جهش تولید انجام گرفته است.

وی سپس به بیان اقدامات در راستای طرح جهش تولید پرداخت و خاطرنشان کرد: در راستای طرح جهش تولید اقدامات خوبی صورت گرفته که شامل  ۱۱جلسه برنامه ریزی ستادی، ابلاغ دستورالعمل کشت، تشکیل ستاد بیمه، تامین تسهیلات برای خرید ادوات، و اقدامات ترویجی، اجرای سایت های تحقیقاتی، اجرای کشت قراردادی و... است.

وی سپس با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی دیم تاکنون گفت: از این سطح بیش از ۱۰۵هزار هکتار بیمه شده است که آمار قابل دفاعی است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۵۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان