//
کدخبر: ۳۴۶۱۷۶ //

‍ انجام بیش از ۱۶ هزار عملیات توسط پلیس کرمانشاه در ایام نوروز/کاهش ۳۸ درصدی تلفات رانندگی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به 32 هزار و 500 مورد تماس با پلیس 110 کرمانشاه در ایام نوروز امسال، گفت: از این تعداد 16 هزار و 500 مورد منجر به انجام عملیات و 16 هزار مورد نیز منجر به راهنمایی و ارشاد شده است.

‍ انجام بیش از 16 هزار عملیات توسط پلیس کرمانشاه در ایام نوروز/کاهش 38 درصدی تلفات رانندگی
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار "علی اکبر جاویدان" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس کرمانشاه از 27 اسفند تا 15 فروردین طرح ویژه نوروزی را اجرا و طی این مدت اقدامات زیادی در راستای تامین نظم و امنیت مردم و مسافران، برقراری انضباط ترافیکی در راه ها و شهرهای استان و برخورد با مجرمان و مخلان نظم عمومی جامعه انجام داد.

وی با اشاره به انجام بیش از 10 میلیون و 500 هزار تردد در راه های استان کرمانشاه طی ایام نوروز  و رشد 23 درصدی آن نسبت به سال قبل، گفت: در این ایام 8 نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به نوروز سال قبل 37 درصد کاهش نشان می دهد.

 سردار جاویدان همچنین با اشاره به وقوع 230 فقره تصادف خسارتی، یادآوری کرد: در نوروز امسال 150 فقره تصادف جرحی نیز به وقوع پیوست که منجر به زخمی شدن 243 نفر از هم استانی ها و هموطنان شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه تعداد تصادفات خسارتی درون شهری را نیز 223 فقره و تعداد تصادفات جرحی را 151 فقره عنوان کرد و افزود: بر اثر این سوانح 5 نفر جان خود را از دست دادند و 183 نفر هم زخمی شدند.

کاهش 37 درصدی سرقت خودرو 

وی در ادامه به افزایش 5 درصدی سرقت ها در استان اشاره و اظهار کرد: با این حال در برخی سرقت ها مانند خودرو 37 درصد، محتویات خودرو 7 درصد و احشام 6 درصد کاهش داشته ایم.

سردار جاویدان یادآور شد: در ایام نوروز امسال با تلاش ماموران، 578 نفر از سارقان دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف 160 کیلوگرم مواد مخدر

این مقام عالبرتبه انتظامی با اشاره به 16 هزار و 500 عملیاتی که ماموران انتظامی استان در ایام نوروز انجام داده اند، افزود: در این عملیات ها حدود 160کیلوگرم انواع مواد مخدر و بیش از 65 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.

وی کشف 113 قبضه سلاح را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: 66 قبضه آن جنگی و 47 قبضه نیز شکاری بوده است.

سردار جاویدان همچنین از توقیف 435 دستگاه وسیله نقلیه متخلف و انتقال آن ها به پارکینگ خبر داد و گفت: این تعداد وسیله نقلیه که در راستای برقراری امنیت برای مردم و مسافران نوروزی به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز توقیف شده اند نسبت به سال قبل 394 درصد رشد نشان می دهد.

حضور قاطعانه پلیس برای پایان دادن به درگیری‌های فردی و دسته جمعی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به وقوع 394 مورد نزاع فردی و دسته جمعی در استان هم اشاره کرد و گفت: این تعداد درگیری در نوروز امسال نسبت به سال قبل متاسفانه 37 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به حضور قاطعانه پلیس برای پایان دادن به درگیری ها و دستگیری اکثر عاملان اصلی نزاع های رخ داده و معرفی آن ها به مراجع قضائی، گفت: با این حال رشد نگران کننده درگیری های فردی و دسته جمعی در شان استان نیست و چهره خوب و فرهنگی کرمانشاه را خدشه دار می کند.

سردار جاویدان در پایان با بیان اینکه از مردم فهیم کرمانشاه انتظار می رود سعه صدر بیشتری به خرج داده و از درگیری خودداری کنند، تصریح کرد: اگر هم نزاعی رخ می دهد از بزرگترها و ریش سفیدان انتظار داریم مانع از تشدید اختلافات و ایجاد درگیری های دوباره شده و در راستای برقراری صلح و سازش تلاش کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۱۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان