//
کدخبر: ۳۴۴۵۲۱ //

اعلام ویژه‌برنامه‌های لحظه تحویل سال نو در حرم رضوی

حرم مطهر رضوی فردا، ۲۹ اسفند ماه، با ویژه‌برنامه‌های تحویل سال نو میزبان زائران خواهد بود.


اعلام ویژه‌برنامه‌های لحظه تحویل سال نو در حرم رضوی
به گزارش فرتاک نیوز،

در کنار تلاش‌های گسترده خادمان رضوی در بخش‌های مختلف معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌های فرهنگی تبلیغی متعددی را برای مراسم تحویل سال تدارک دیده که با شعار محوری «همه خادم الرضاییم؛ میزبانی کریمانه و عهد جاودانه» در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اجرا خواهد شد.

ویژه برنامه تحویل سال یکشنبه، ۲۹ اسفند ماه، با محوریت صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود و آغاز آن از ساعت ۱۳:۴۵ خواهد بود. این برنامه‌ها با همخوانی گروه نوجوانان «نور الرضا(ع)» آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۹.۳۰ با اجرای برنامه‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

اجرای صلوات خاصه با نوای سید مجید بنی‌ فاطمه، بیان احکام توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده، قرائت زیارت آل یاسین و مولودی‌خوانی با نوای علی برادران در وصف حضرت صاحب‌الزمان(عج) از دیگر برنامه‌های بخش نخست برنامه فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر است.

بخش دوم ویژه برنامه‌های فرهنگی تبلیغی تحویل سال در حرم مطهر امام رضا(ع) از ساعت ۱۵ و با مدیحه‌سرایی محمد صالحی‌پور آغاز می‌شود؛ سپس گروه «گلدسته‌های حرم» به همخوانی سرود در وصف امام مهدی(عج) خواهند پرداخت و پس از آن میهمان ویژه برنامه حجت‌الاسلام‌ علیرضا پناهیان با موضوع امید به آینده به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

این مراسم به نام و یاد شهدا مزین خواهد شد و با تقدیر، تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس، امنیت، سلامت، مدافع حرم و همچنین شهدای آتش‌نشان همراه خواهد بود؛ ضمن آنکه با پخش کلیپی درباره اقوام ایرانی اتحاد و همبستگی اقوام مختلف در ایران اسلامی را به نمایش خواهیم گذاشت.

بخش سوم ویژه برنامه‌های تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی نیز از ساعت ۱۶.۳۰ با شعرخوانی آئینی سید حمیدرضا برقعی آغاز می‌شود و حجت الاسلام‌ شهاب مرادی به عنوان میهمان ویژه سخنرانی می‌کند. سپس کلیپ روایت دلتنگی شامل تصاویری از  تشرف مقام معظم رهبری به حرم مطهر امام رضا(ع) پخش می‌شود.

در ادامه زائران همنوا با سید مهدی میرداماد، از مداحان برجسته کشورمان، دعای توسل را زمزمه خواهند کرد و پس از قرائت آیات کلام‌الله مجید توسط سید جواد حسینی به استقبال اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء می‌روند.  

نقاره‌زنی به مناسبت آغاز سال نو

پس از اقامه نماز و مناجات‌خوانی توسط حاج جعفر ملائکه در ساعت ۱۸.۵۵ و لحظات نزدیک به تحویل سال کلیپ هفت دقیقه‌ای تحویل سال با محتوای تلاوت یک آیه از قرآن کریم، سرود انتظار، سخن امام خمینی(ره)، دعای شهید حاج قاسم سلیمانی و دعای مقام معظم رهبری و زمزمه دعای تحویل سال پخش می‌شود. سپس خادمان نقاره‌خانه ساعت ۱۹.۳ با نقاره‌نوازی آغاز سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی را اعلام می‌کنند.

پخش کلیپ دعای لحظه تحویل سال، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری و قرائت زیارت امین‌الله با نوای حاج مهدی سماواتی پایان‌بخش ویژه‌برنامه تحویل سال حرم مطهر رضوی خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۵۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان