//
کدخبر: ۳۴۱۶۵۲ //

کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز ۳۰ درصد افزایش یافت

لایحه شهرداری شیراز، در خصوص افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل ناوگان اتوبوس، مینی بوس و مترو شهر شیراز در چهل و نهمین جلسه شورای شهر شیراز تصویب شد.

کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز ۳۰ درصد افزایش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

 لایحه افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه اتوبوس،مینی بوس و قطار شهری شیراز در چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز بررسی و با حضور ۱۱ نفر از اعضای این شورا مصوب شد.

براساس ماده واحده این مصوبه،نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل شامل ناوگان اتوبوس، مینی بوس و مترو شهر شیراز از تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱برمبنای این مصوبه و در صورت تائید فرمانداری شیراز اجرایی خواهد شد.

براین مبنا نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل شامل ناوگان اتوبوس، مینی بوس، نرخ کرایه کارتی ناوگان خطوط اتوبوسرانی و مینی بوس به میزان ۳۰ درصد افزایش یافت.

همچنین نرخ کرایه خدمات دربستی اتوبوسرانی و مینی بوس رانی نیز به میزان ۳۰ درصد و نرخ کرایه نقدی در خطوط روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز نیز به میزان دو هزار ریال افزایش یافت.

براساس این مصوبه به ازای هر تراکنش پرداخت الکترونیک کرایه (نفر سفر) در ناوگان اتوبوس و مینی بوس مبلغ ۵۰۰ ریال به نرخ کرایه مسافر اضافه می‌شود و شهرداری بایستی درآمد حاصله را جهت ایجاد و توسعه زیرساخت سامانه پرداخت الکترونیک هزینه کند.

سازمان حمل ونقل مسافر شیراز نیز می تواند در صورت افزایش یا کاهش طول خطوط اتوبوس و مینی بوس و همچنین راه اندازی خطوط جدید در سال ۱۴۰۱، نرخ کرایه این خطوط را متناسب با خطوط هم عرض و بر اساس ورودی و طول پیمایش تعیین کند.

بنابر این مصوبه در صورت خرابی دستگاه کارتخوان در اتوبوس ها و مینی بوس‌ها، از مسافرین کرایه ای دریافت نخواهد شد و شهرداری بایستی موضوع را اطلاع رسانی کند.

بر این اساس بهای بلیط مترو شیراز جهت استفاده با کارت شهروندی مبلغ ۱۳ هزار ریال از کارت مسافر که در ایستگاه مبدا و ابتدای سفر کسر می شود.

مبلغ ۲۰ هزار ریال نیز برای بلیت تک سفره تعیین شد.

در ادامه این جلسه همچنین طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، در خصوص پیگیری ثبت روز میلاد و شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) در مناسبت های رسمی تقویمی کشور به تصویب رسید.

ضمن تصویب دوفوریت طرح مذکور، شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت ۳ ماه نسبت به درخواست و پیگیری ثبت روز میلاد و شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) در مناسبت های رسمی تقویمی کشور اقدام مقتضی انجام دهد و گزارش به شورا ارسال کند.

براساس مصوبه دیگری در این جلسه به شهرداری شیراز اجازه داده شد تا به منظور مشارکت در برگزاری کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی مبلغ سه میلیارد ریال با عنوان احداث پارک موزه دفاع مقدس و برای برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

 

بودجه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید

در این جلسه لایحه شهرداری شیراز، درخصوص بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری و سازمان‌های تابعه با حضور ۱۲ نفر اعضای شورا بررسی شد و به تصویب رسید

براین اساس بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز و سازمان های تابعه با مبلغ ۱۵۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال به تصویب رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۶۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان