//
کدخبر: ۳۴۱۱۲۸ //

تمامی فوتی‌های اخیر کرونایی واکسن‌نزده هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در ۲ روز اخیر ۸ نفر از هم استانی‌ها بر اثر بیماری کرونا جان باختند که هیچ یک از آنها تزریق واکسن کرونا را انجام نداده بودند.

تمامی فوتی‌های اخیر کرونایی واکسن‌نزده هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد جعفرزاده در جریان بازدید از روند بستری بیماران کرونایی در اردبیل اظهار داشت: سویه امیکرون بسیار خطرناک‌تر از سویه‌های قبلی است به طوری که کوچکترین سهل‌انگاری بزرگترین سختی و دشواری را در ابتلا به این ویروس خطرناک زمینه‌ساز شده است.

وی تصریح کرد: عمده مراجعین با درگیری ریه و وضعیت بدحال به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند در حالی که علایم این بیماری بسیار سخت‌تر از سرماخوردگی و یا آنفلوانزا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: روزانه به طول متوسط 250 تا 300 مراجعه حضوری را شاهد هستیم که از این بین 50 تا 60 نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند به گونه‌ای که هم اکنون بیش از 250 بیمار کرونایی بستری در مراکز بیمارستانی استان داریم.

جعفرزاده افزود: زدن ماسک و تزریق دز سوم واکسن تا 90 درصد از شیوع این ویروس خطرناک و چموش جلوگیری می‌کند که امیدواریم هموطنان با رعایت موازین بهداشتی، زدن دز سوم واکسن را مدنظر قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بررسی 8 فوتی 2 روز اخیر به این نتیجه رسیدیم که افراد سهل‌انگار در تزریق واکسن عمدتا گرفتار این بیماری شده و تا مرگ نیز این بی‌احتیاطی آنها را سوق می‌دهد.

جعفرزاده اضافه کرد: در حال حاضر 90 هزار نفر در سطح استان واکسن کرونا را دریافت نکردند که حضور آنها در مراکز پرتجمع و عمومی می‌تواند خطرات و آسیب‌های بسیاری را به همراه داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: ما همچنان در انتظار تزریق دز سوم واکسن برای 370 هزار نفر در استان هستیم تا پیشگیری از سویه امیکرون انجام شده و ما تلفات کمتری را نیز شاهد باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۱۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان