//
کدخبر: ۳۴۰۸۰۹ //

تزریق ۳.۲ میلیون دوز "واکسن کرونا" در کرمانشاه

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از تزریق 3.2 میلیون دوز واکسن کرونا در سطح استان خبر داد.


تزریق 3.2 میلیون دوز "واکسن کرونا" در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تحویل بیش از 3.7 میلیون دوز واکسن کرونا به استان، گفت: تاکنون بیش از 3.2 میلیون دوز واکسن در استان تزریق شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 455 هزار نفر از جمعیت بالای 12 سال استان نوبت اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند و این آمار نشان می دهد که بیش از 90 درصد این گروه سنی در استان علیه کرونا واکسینه شده اند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به افزایش واکسینه شده های نوبت دوم به بیش از 80 درصد، گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 296 هزار نفر از جمعیت بالای 12 سال در استان دوز دوم واکسن را هم دریافت کرده اند.

وی تعداد دریافت کننده های دوز سوم واکسن در استان را هم بیش از 488 هزار نفر عنوان و تصریح کرد: بیش از 33 درصد جمعیت هدف (افراد بالای 18 سال) در استان دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شروع واکسیناسیون گروه های سنی 9 تا 12 سال و نیز پنج تا 9 سال در استان، گفت: تاکنون بیش از 10 هزار و 500 کودک 9 تا 12 سال و نیز 777 کودک پنج تا 9 سال  دوز اول واکسن کرونا در استان را دریافت کرده اند.

وی افزود: با توجه به این آمار هم اکنون 12.2 درصد از جمعیت کودکان 9 تا 12 ساله و نیز شش دهم درصد از کودکان پنج تا 9 ساله استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه  با اشاره به شروع موج ششم کرونا در استان گفت: یکی از راه های اصلی مقابله موثر با این موج تزریق واکسن کرونا و بویژه تزریق دوز سوم آن است.

وی افزود: افرادی که واکسینه شده اند به تبع ایمنی بهتری در برابر این ویروس دارند و در همین راستا توصیه می شود تمام افراد هرچه سریعتر برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند.

شاه آبادی با بیان اینکه کودکان در این موج جدید بیشتر در معرض خطر هستند، گفت: امیکرون نسبت به سویه های قبلی با خطرات بیشتری برای کودکان همراه است و در همین راستا توصیه می شود والدین نسبت به تزریق واکسن برای کودکان خود اهتمام داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۸۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان