//
کدخبر: ۳۳۹۰۷۲ //
مدیر عامل آب فاضلاب استان کرمانشاه خبر داد؛

افتتاح ۱۲۲ پروژه آبرسانی روستایی در دهه فجر/ ۱۳۷۶ میلیارد تومان اعتبار آب فاضلاب استان در بودجه سال آینده

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افتتاح ۱۲۲ پروژه آبرسانی روستایی در دهه فجر امسال خبر داد.

 افتتاح ۱۲۲ پروژه آبرسانی روستایی در دهه فجر/ ۱۳۷۶ میلیارد تومان اعتبار آب فاضلاب استان در بودجه سال آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (ششم بهمن ماه) برگزار شد.

علیرضا کاکاوند مدیر عامل آبفای استان در ابتدای این جلسه میزان اعتبارات مصوب این شرکت در سال ۱۴۰۱ را یک هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم این اعتبارات را به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

وی افزود: هم اکنون ۸۰۰ میلیارد تومان معادل ۵۸ درصد از کل اعتبارات به استان تخصیص داده شده است.

مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آبرسانی سیار به برخی روستاهای استان نیز گفت: تاکنون چهار دستگاه تانکر برای آبرسانی به روستاهها خریداری شده است که تا پایان امسال با خرید شش دستگاه دیگر این تعداد به ۱۰ دستگاه خواهد رسید و امیدواریم در سال آینده آبرسانی سیار به روستاهها را به صفر برسانیم.

کاکاوند تعداد روستاهای دارای تنش آبی در استان را ۴۶۰ روستا با جمعیتی بالغ بر۷۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در نظر داریم با انجام اقدامات مناسب تعداد این روستاها را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین و انعقاد قرارداد با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه  عملیات آبرسانی به ۳۵۰ روستا در دستور کار قرار دارد که تا پایان سالجاری ۶۲ روستا آبرسانی خواهد شد.

کاکاوند همچنین از افتتاح عملیات آبرسانی به ۱۲۲ روستا در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: مراسم کلنگ زنی آبرسانی به ۱۶۵ روستا با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان نیز در دهه فجر انجام خواهد شد که این پروژه با اشتغالزایی ۳۴۵ نفر به صورت مستقیم و ۹۴ نفر به صورت غیر مستقیم تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

photo_2022-01-26_15-09-03

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه افزود: کلنگ زنی مدول تصفیه خانه شهر کرمانشاه نیز اوخر بهمن یا اوایل اسفندماه به زمین زده خواهد شد.

 این مسئول تعداد چاههای حفر شده حوزه شهری در استان طی سال جاری را ۴۹ حلقه عنوان کرد و بیان داشت: تا پایان سالجاری این تعداد را به ۷۰ حلقه خواهیم رساند.

کاکاوند عمده مشکل آب شهر کرمانشاه را مربوط به سد گاوشان دانست و گفت: آبرسانی به شهر کرمانشاه از طریق سد گاوشان با انتقال هزار لیتر آب انجام می‌گرفت که برای برطرف کردن و اصلاح مشکل آبرسانی، این مقدار به ۵۰۰ لیتر کاهش یافت و ۵۰۰ لیتر آب مورد نیاز شهر از ورود چاههای راکد به مدار تامین گردید که طی ۱۵ روز گذشته از ۱۷ حلقه چاه حدود ۵۷۰ لیتر بر ثانیه آب وارد مدار شده است که با تعمیر این خطوط تا پایان سال و حفر ۳۰ حلقه چاه دیگر مشکل آبرسانی به شهر کرمانشاه به طور کامل مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل آبفا استان فرسودگی شبکه و کمبود مخازن آب را یکی دیگر از مشکلات کرمانشاه دانست و افزود: ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب در کرمانشاه وجود دارد که حدود ۷۰۰ کیلومتر آن عمری بیش از ۵۰ سال و ۳۰۰ کیلومتر دیگر نیز بین ۲۰ تا ۵۰ سال عمر کرده است.

 وی تصریح کرد: هرساله یک میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و توسعه خطوط و شبکه در کرمانشاه منظور می‌گردید اما امسال برای این کار ۷۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

کاکاوند مشکل دیگر در اجرای پروژه‌ها را معارضین عنوان کرد و بیان داشت: گاها بدون هیچ دلیل منطقی معارضین و برخی اوقات افراد به دلیل اختلافات درونی مانع اجرای پروژه‌ها و آبرسانی به روستاها می‌شوند.

مدیر عامل آبفا استان در گوشه دیگری از سخنانش یکی از عمده مشکلات هدر رفت آب در شهر کرمانشاه را وجود چاههای غیر مجاز عنوان کرد و افزود: هر چند میزان هدر رفت آب از ۴۹ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافته است اما تنها به دلیل شکستگی و فرسودگی خطوط نیست، بلکه حفر چاهها و انشعابات غیر مجاز دلیل عمده هدر رفت آب در کرمانشاه است.

کاکاوند در پایان گفت: امسال با تمرکز سه پیمانکار در شهر کرمانشاه و یک پیمانکار در هر شهرستان ۵ هزار ۱۰۰ چاه و انشعاب غیر مجاز را به مجاز تبدیل کردیم که حدود ۷۰۰ مورد آن در باغها و تالارهای مسیر جاده سنندج حفر شده بود.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۹۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان