//
کدخبر: ۳۳۸۲۵۴ //

دادگاه متهم اصلی حمله مرگبار به رژه هفته دفاع مقدس در اهواز برگزار شد

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکته النضال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

دادگاه متهم اصلی حمله مرگبار به رژه هفته دفاع مقدس در اهواز برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده  حبیب فرج‌الله چعب  ملقب به حبیب اسیود، سرکرده  گروهک تروریستی  حرکته النضال امروز (سه شنبه، ۲۸ دی ماه) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی افشاری ضمن اعلام آغاز رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز، حبیب فرج‌الله چعب، اظهار کرد: امروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب رسیدگی به این پرونده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسه وکلای متهم و تعدادی از خانواده‌های شهدای گروهک حرکه النضال حاضر هستند.

قاضی افشاری بیان کرد: تشریفات مقدماتی دادگاه مطابق با قانون و در راستای اجرای مفاد قانون آیین دادرسی کیفری اجرا می‌شود.

سپس قاضی افشاری از نماینده دادستان درخواست کرد تا برای قرائت کیفرخواست در جایگاه حاضر شود.

وزیری نماینده دادستان با اشاره به کیفرخواست متهم اظهار کرد: حسب محتویات پرونده حبیب فرج‌الله چعب معروف به ابوعزیز و ابواحمد متولد سال ۱۳۵۲ شاغل در اداره کار سوئد و ساکن این کشور دارای سابقه کیفری است.

نماینده دادستان ادامه داد: متهم دارای وکیل مدافع و پرونده شخصیت است که حسب محتویات این پرونده وی دارای سلامت روحی بوده است.

وی با اشاره به ادله پرونده گفت: طبق اطلاعات تحقیق وزارت اطلاعات، اقاریر متهم، تحقیقات به‌عمل‌آمده و ادله موجود وی متهم است به افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهکی به نام حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز و طراحی و اجرای عملیات تروریستی و تخریب اموال عمومی که از طریق عملیات‌های گوناگون آن‌ها را انجام داده است.

حبیب فرج‌ الله چعب

وزیری با اشاره به عملیات‌های تروریستی این متهم گفت: بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا همان سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان در سال ۸۴، عملیات بمب‌گذاری اداره مسکن و شهرسازی اهواز در سال ۸۴ بمب‌گذاری در اداره محیط‌زیست اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در خطوط انتقال نفت خوزستان، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت اهواز، آبادان و ماهشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان در سال ۸۴، برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دادگستری اهواز ازجمله اقدامات این متهم بوده است.

نماینده دادستان تصریح کرد: این گروهک به‌عنوان یک سازمان تروریستی در سال ۱۳۷۸ شمسی و مصادف با ۱۹۹۹ میلادی هسته‌های اولیه خود را به سرکردگی حبیب لبگان در خوزستان تشکیل داد و با انجام عملیات‌های تروریستی در سال ۸۴ فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

گفتنی است، بر اساس کیفرخواست صادره، اتهام وی اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در جریان رژه هفته دفاع مقدس در سال ۹۷ است که منجر به شهادت ۲۵ نفر از شهروندان اهوازی شد.

حبیب فرج‌ الله چعب 4

دادگاه متهم اصلی حمله مرگبار به رژه هفته دفاع مقدس در اهواز آغاز شد

بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب گذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب گذاری در اداره محیط زیست، بمب گذاری انتقال خط لوله‌های نفت، بمب گذاری در محور انتقال نفت آبادان به اهواز و ماشهر، بمب گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان، بمب گذاری در بانک سامان اهواز و برنامه ریزی برای بمب گذاری در دادگستری اهواز از اهم موارد تفهیم شده به این متهم در کیفرخواست می‌باشد

گفتنی است چعب طی سال‌های اخیر در کشور سوئد زندگی میکرده و تابعیت این کشور اروپایی را اخذ و از همان جا اقدام به طراحی اقدامات تروریستی و جدایی طلبانه خود می‌کرد.

حبیب فرج‌ الله چعب

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۲۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان