//
کدخبر: ۳۳۷۴۳۲ //

برگزاری آیین تکریم و معارفه استاندار کرمانشاه

آیین تکریم و معارفه استاندار پیشین و جدید کرمانشاه برگزار شد.

برگزاری آیین تکریم و معارفه استاندار کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین تکریم و معارفه استاندار پیشین و جدید کرمانشاه امروز (بیستم دی ماه) با حضور وزیر کشور، نماینده فقیه،مجمع نمایندگان و مسئولین استانی در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

هوشنگ بازوند استاندار پیشین کرمانشاه در این مراسم با اشاره به کارهای انجام شده در دوران مدیریتش در استان اظهار کرد: ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در زلزله سرپل ذهاب که به منزله زلزله طلایی بود نعمتی برای مردم این منطقه گردید همچنین افزوده شدن ۴ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان سرپل‌ذهاب سبب مهاجرت معکوس به این مناطق گردید.

وی از دیگر اقدامات انجام شده طی دوران مدیریتش در کرمانشاه را کاهش نرخ بیکاری از ۲۱/۶ دهم درصد در سال ۹۶ به ۱۴/۹دهم درصد در سال ۹۹ اعلام کرد و گفت: الویت مهم استان کاهش نرخ بیکاری است و در برآوردهای انجام شده قرار بود سالیانه ۲/۵ درصد نرخ بیکاری در استان را کاهش دهیم که در این زمینه کاهش یک درصد نرخ بیکاری با هشت هزار میلیارد تومان انجام می‌گرفت که با توجه به افزایش تورم هم اکنون برای کاهش یک درصدری نرخ بیکاری ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز است.

بازوند افزایش سرانه درآمدی در سال ۹۵ را حدود ۱۱ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ میلیون تومان رسیده است که نسبت به سال ۹۵ حدود چهار دهم درصد افزایش یافته است.   

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های در دست احداث استان کرمانشاه نیز گفت: پروژه آزاد‌راه همدان کرمانشاه حایز اهمیت بسیاری است که فراخوان اعلام شده و در انتظار ورود سرمایه گذار است، همچنین کار ریل گذاری قطار شهری کرمانشاه نیز به سرمایه گذار واگذار شده است که برای ساخت ایستگاه و خرید واگن به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بازوند ثبت جهانی اورامانات در استان را اقدام بسیاری خوبی طی این مدت عنوان کرد و گفت: پاوه تمامی شاخص‌های موجود برای فرمانداری ویژه را دارد از وزیر کشور درخواست می‌کنم در این سفر به عنوان هدیه این خواسته مردم را جامه عمل بپوشانند. 

photo_2022-01-10_15-46-52

 در ادامه این مراسم بهمن امیری مقدم استاندار جدید کرمانشاه نیز اظهار کرد:هرچند تلاش‌های بسیاری در کرمانشاه صورت گرفته ولی نیاز به تداوم دارد.

وی افزود: مردم کرمانشاه حق بزرگی برگردن کشور دارند و امروز ایجاد شغل بزرگترین مشکل  مردم است که باید حل شود.

سردار امیری تصریح کرد: بزرگترین دغدغه آیت الله رئیسی ایجاد اشتغال در کرمانشاه است و در این زمینه تاکید بسیاری داشتند.

  استاندار کرمانشاه در ادامه وجود زیر ساخت‌های مناسب همچون بزرگراه کربلا، فرودگاه بین المللی، راه آهن، ذخائر نفتی و گازی، دامپروی، صنایع تبدیلی، کشاورزی و.... را راهی در جهت تبدیل کرمانشاه به قطب گردشگری عنوان کرد و افزود: با توجه به این ظرفیت‌های استانی و به پشتوانه مردم و مسئولین مسیر سرمایه ‌گذاری در استان باز خواهد بود و هر مانعی بر سر راه سرمایه گذاری برطرف خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هرکس مانعی بر سر راه سرمایه گذاری در استان ایجاد نماید در دل مردم جایی نخواهد داشت باید این مسیر برای سرمایه گذاران باز شود.

امیری مقدم افزود: باید مدیران لایق، انقلابی و پرتلاش و جوان را در کارهای مدیریتی به کار گیریم و نمایندگان استان نیز در فرصت باقیمانده برای جذب اعتبارات در استان تلاش نمایند.

استاندار کرمانشاه در پایان اهم برنامه‌های خود را، تلاش در جهت کاهش نرخ بیکاری، تلاش جهت تبدیل کرمانشاه به قطب اقتصادی، تلاش برای افزایش درآمد سرانه مردم، تلاش در جهت تغییر وضعیت شاخص فلاکت، تلاش در جهت ارتقاء گردشگری در استان، تلاش برای ساماندهی مرزها توسعه مراکز آموزش فنی وحرفه ای، تاکید بر اندیشه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، توانمند‌سازی نیروهای محلی به منظور مشارکت در کارها و توجه به نقش زنان در توسعه استان عنوان کرد.

 گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات "هوشنگ بازوند" استاندار پیشین کرمانشاه تقدیر و حکم انتصاب "بهمن امیری مقدم" به عنوان استاندار جدید کرمانشاه به وی اهدا گردید.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان