//
کدخبر: ۳۳۶۴۵۴ //

آیت‌الله علم‌الهدی: ۹ دی معجزه بود

امام جمعه مشهد گفت: نهم دی سال ۸۸ معجزه بود که در آن امت طی یک حرکت میلیونی به رهبری متصل شد و همه توطئه‌ها را خنثی کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی: ۹ دی معجزه بود
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: با اینکه از سال ۸۸ تاکنون ۱۲ سال می‌گذرد اما اتصال امت به امام و رهبری قوی‌تر، نیرومندتر و با ارزش‌تر شده تا حدی که مردم دولت ولایی نیز تشکیل دادند.

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ دشمن در صدد بود حلقه اتصال امت و رهبری را از بین ببرد تا به اهداف شومش برسد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه فتنه ۸۸ ، فتنه براندازی بود گفت: مسئله تقلب و اینگونه مسائل در فتنه ۸۸ افسانه بود و دشمن ۱۰ سال برنامه‌ریزی کرده بود تا نظام را براندازد و اتصال امت و امام را از بین ببرد لذا حلقه وسط و خواص را هدف گرفت.

وی افزود: عمق فتنه را فقط رهبر معظم انقلاب درک کردند. برخی خواص ریزش کرده و کنار رفتند و دشمن کشور را به آشوب کشید و امت و امام مورد تهاجم قرار گرفت.

آیت‌الله علم الهدی همچنین با اشاره به وجود ۲ چهره الگو و اسطوره انقلاب ادامه داد: یکی از الگوها در حوزه نرم‌افزاری و ایدئولوژیک مرحوم علامه مصباح یزدی است که علاوه بر داشتن علم و اخلاق، اهل بصیرت نیز بود و دیگری، چهره عملیاتی و اسطوره، شهید سلیمانی است.

وی گفت: افرادی که در عرصه فرهنگی، هنری و تبلیغاتی فعال هستند باید در زمینه تبیین شخصیت شهید سلیمانی بیشتر کار کنند زیرا در این زمینه چنان که باید کار نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: تمامی اقدامات شهید سلیمانی، ایمان قوی و زیست شهدایی او بود. شهادت، ارادی است و زیست شهدایی منجر به آن می‌شود. زیست شهدایی شهید سلیمانی ارزش داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه ۱۰ دی سال ۵۷ و سالروز کشتار مردم مشهد ادامه داد: در این روز جلادان رژیم طاغوت مردم غیور مشهد را به رگبار بستند، اما مقاومت و ایستادگی مردم در مقابل عملیات وحشیانه جلادان آنها را مجبور به عقب نشینی کرد. مردم با همه قدرت ایستادند و انقلاب را رها نکردند.

آیت‌الله علم الهدی گفت: غیرت خراسانی و مشهدی آن روز در عرصه انقلاب به نمایش گذاشته شد. آنچه امروز قابل توجه می‌باشد این است که بدانیم "جمع امت و امام و یکی شدن این دو" باعث شد مردم در آن روز این ایستادگی فوق‌العاده را نشان دهند.

وی افزود: دنیا فهمید اگر امت و امام یکی شوند اسلام دنیا را می‌گیرد و استکبار، قدرت هیچ برخوردی در مقابل این حرکت جهانی نخواهد داشت.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در آن زمان امام (ره) در پاریس و امت در مشهد بود ادامه داد: امت انقلابی و امام توسط یک حلقه از خواص متشکل از رهبر معظم انقلاب، مرحوم آیت الله واعظ طبسی و شهید هاشمی‌نژاد، به هم متصل می‌شدند و دشمن فهمید این حلقه عامل همه پیروزی‌ها و تداوم‌ انقلاب در جهان اسلام است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۴۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان