//
کدخبر: ۳۳۶۲۳۱ //
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان کرمانشاه:

ایجاد مسیر گردشگری غرب کشور زمینه ساز توسعه منطقه است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ایجاد مسیر گردشگری غرب کشور را زمینه ساز توسعه منطقه دانست.

ایجاد مسیر گردشگری غرب کشور زمینه ساز توسعه منطقه است
به گزارش فرتاک نیوز،

جبار گوهری در همایش منطقه‌ای توسعه گردشگری پسا‌کرونا در غرب کشور که امروز (هشتم دی‌ماه) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد:صنعت گردشگری یکی از صنعت‌های پیشران در دنیاست که درجهت ارتقا کیفیت گردشگری می‌توان از قابلیت‌های بارز در غرب کشور استفاده کرد.

  وی افزود: از گذشته تا امروز همواره مقاصد سفری برای گردشگران وجود داشته‌ است که با تشکیل چنین جلساتی می‌توانیم محورها و قطب گردشگری جایگزین را ایجاد نماییم که تلاش بخش‌خصوصی می‌تواند بار محرک این مسئله باشد.

سرپرست میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: استانهای غربی کشور با حدود ۸ میلیون نفر جمعیت و زیرساخت‌های موجود در زمینه گردشگری می‌توانند با کنار هم بودن مسیر گردشگری جدیدی را در این استانها ایجاد نمایند که این امر سبب توسعه گردشگری در منطقه خواهد شد.

photo_۲۰۲۱-۱۲-۲۹_۱۱-۳۹-۱۶

گوهری از جمله قابلیت‌های استان کرمانشاه در زمینه گردشگری بین المللی را فرودگاه کرمانشاه، شبکه راه آهن،حمل ونقل جاده‌ای منظم و مسیر راه کربلا عنوان کرد و گفت: وجود پایانه‌های مرزی در این ۵ استان هم از ویژگی‌های مثبت برای تبادلات بین المللی است.

وی ثبت منظر فرهنگی اورامانات، بیستون سربلند، ثبت جهانی چند کاروانسرا که در دست اقدام، ثبت شهر خلاق غذا ، قلعه فلک وافلاک، غارعلیصدر، ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی و بسیاری از آثار فاخر در این پنج استان را زمینه ساز جذب گردشگر دانست و افزود: یکی از این قابلیت‌ها می‌تواند مانند نخ تسبیح گردشگران را به منطقه بکشاند.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: در جهت توسعه گردشگری غرب کشور در دوران پساکرونا می‌توانیم از قابلیت‌های موجود در هر استان استفاده نماییم و با تشکیل جلسات مستمر و راه‌اندازی دبیرخانه مشترک نقشه راهی در جهت جذب گردشگر و افزایش اشتغال، امنیت و اقتصاد پایدار در این پنج استان  ترسیم نماییم

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

عکس:بنفشه صالحی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۲۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان