//
کدخبر: ۳۳۴۳۲۳ //
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان:

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه آغاز شد/ راه اندازی ۱۸ کد رشته جدید

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه ازپذیرش دانشجو در ترم جدید این دانشگاه خبر داد و گفت: ۱۸ کد رشته جدید برای ترم بهمن در این دانشگاه راه اندازی شده است.

 پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه آغاز شد/ راه اندازی ۱۸ کد رشته جدید
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۲۰ آذرماه) برگزار شد.

حسن شرفی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی را توسعه رشته‌هایی دانست که نیاز جامعه را برطرف می‌کند و منجر به ایجاد اشتغال در استان می‌گردد.

وی افزود: هم اکنون در ۶۰ کد رشته دوره کاردانی و ۴۰ کد رشته دوره کارشناسی در هفت مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان پذیرش دانشجو انجام می‌گیرد.

 رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به دوره جدید پذیریش دانشجو در این دانشگاه نیز گفت: ثبت نام ترم جدید از ۱۶ آذر آغاز شده و تا ۲۴ آذرماه ادامه خواهد یافت که در این دوره سه کد رشته جدید در حوزه‌های مدیریت و خدمات، فنی و فرهنگ و هنر در مراکز این دانشگاه پذیرش دانشجو خواهند داشت.

شرفی تعداد کد رشته‌های این دانشگاه در ترم بهمن را ۱۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۶۰ کد رشته در مقطع کاردانی و ۴۰ کد رشته در مقطع کارشناسی هستند.

وی همچنین تعداد کد رشته‌های جدید در این دانشگاه را ۱۸ مورد اعلام کرد که از این تعداد یازده مورد در مقطع کاردانی وهفت مورد در مقطع کارشناسی می‌باشد.

photo_2021-12-11_15-54-31

این مسئول کاردانی حرفه‌ای تاکسیرانی، کاردانی حرفه‌ای روابط عمومی، گردشگری، تجهیزات فنی اتاق عمل، کاردانی حرفه‌ای دوخت و کاردانی پیرایش و آرایش زنانه را از جمله کد رشته‌های جدید این دانشگاه در مقطع کاردانی عنوان کرد و بیان داشت: بعضی از این کد رشته‌ها برای اولین بار پذیرش دانشجو داشته است.

 وی همچنین کد رشته‌های جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کارشناسی را نیز کارشناسی حرفه‌ای طراحی و معماری داخلی،  طراحی حرفه‌ای دوخت و کارشناسی طراحی الگو سازی پوشاک اعلام کرد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در ترم بهمن این داشگاه ۴۸۰۰ نفر است و هم اکنون نیز ۲۳۰۰ نفر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

 شرفی از مزایای دانشگاه جامع علمی کاربردی را شهریه پایین و پرداخت وام دانشجویی به متقاضیان دانست و بیان داشت: حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وام در طول ۲ ترم به متقاضیان پرداخت می‌شود که ۹ ماه پس از فراغت از تحصیل از دانشجویان اخذ خواهد شد.

وی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به جذب مدرس در این دانشگاه نیز افزود: فراخوان حق التدریس‌های دانشگاه سالی یکبار انجام می‌شود که در این  مرحله ۷۷۳ نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۲ نفر انتخاب خواهند شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۳۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان