//
کدخبر: ۳۳۴۳۴۲ //
در نشست شهرهای خلاق ایران در رشت تاکید شد؛

برگزاری رویدادهای بین المللی مشترک با مشارکت سایر شهرهای خلاق ایران/ کرمانشاه آینده درخشانی در میان شهرهای خلاق خواهد داشت

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در نشست شهرهای خلاق ایران گفت: کرمانشاه با ظرفیت های داخلی و فرامرزی و با زمینه بومی و قومی بی نظیر خود، آینده درخشانی در میان شهرهای خلاق خواهد داشت.

برگزاری رویدادهای بین المللی مشترک با مشارکت سایر شهرهای خلاق ایران/ کرمانشاه آینده درخشانی در میان شهرهای خلاق خواهد داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

 در نشست شهرهای خلاق ایران که با حضور معاونان و مدیران یونسکو، رئیس و اعضای شورا، شهرداران و نمایندگان شهرهای خلاق ایران در رشت برگزار شد، ایمان درخشی رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: برگزاری چنین نشست‌هایی در بسط و گسترش عنصر خلاقیت در همه شهرهای ایران مفید فایده خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: یکی از برنامه های کرمانشاه، برگزاری رویدادهای بین المللی مشترک با مشارکت سایر شهرهای خلاق ایران خواهد بود.

دکتر درخشی خاطرنشان ساخت: ظرفیت های مشترک شهرهای خلاق ایران، زمینه ی مناسبی برای هم افزایی در  توسعه صنعت گردشگری در آینده خواهد بود.

 علوی شهردار رشت نیز در این نشست اظهار کرد: آنچه که امروز می‌تواند به ما در پیوند شبکه شهرهای خلاق ایران کمک کند به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌هایی است که مختص هر کدام از این شهرهاست. بی شک هر شهری که موفق شده خود را به عنوان شهر خلاق در شبکه شهرهای بین‌المللی یونسکو ثبت کند، ویژگی‌های منحصر به فردی داشته که توانسته در آن هفت زمینه فعالیت‌های مورد نظر یونسکو، اسم خود را به ثبت برساند.

معاون ارتباطات و امور مشارکت‌های یونسکو در این نشست اظهار داشت: این نشست‌ها برای بهره‌مندی از تجارب موفق شهرهای خلاق بسیار مؤثر است.

photo_2021-12-11_19-53-41

امیر روشن‌بخش با بیان اینکه شهرداری به‌عنوان سازمانی برآمده از مردم، مدیریت تمامی امور شهرها را بر عهده ندارد، افزود: حدود ۴۰ سال گذشته که مسیر مدیریت شهری به سمت ساخت‌وسازها رفت ما از روح شهری غافل شدیم.

وی با تأکید به اینکه در دنیا به این مبحث که شهروند باید از برنامه‌های بلندمدت در شهرها بهره‌مند شود توجه دارند، بیان کرد: برندهای مختلفی برای شهرها در یونسکو تعریف‌شده است که یکی از آن‌ها شهر خلاق خوراک است.

معاون ارتباطات و امور مشارکت‌های یونسکو با اشاره به اینکه مزیت رقابتی یکی از حوزه‌هایی است که در شهرهای خلاق یونسکو به آن می‌پردازند، گفت: ما معتقدیم غذا می‌تواند یک شهری را به مقصد گردشگری تبدیل کند و در شهر رشت پروژه‌هایی که برای برند سازی مطرح شوند بسیار فراوان است.

روشن‌بخش به کمیته جهانی موزه اشاره کرد و گفت: می‌توانیم برای ثبت رشت در موزه جهانی غذا کمک کنیم و همچنین آمادگی برگزاری نشست‌های مشترک ما بین شهرهای خلاق یونسکو را به میزبانی دو شهر رشت و کرمانشاه داریم.

وی با اشاره به اینکه رشت با ظرفیت‌هایی که در این حوزه دارد یک کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: در کمیسیون ملی یونسکو با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت یونسکو در حال تلاش هستیم و اراده شهرها برای معرفی داشته‌هایشان و ثبت در این جایگاه بسیار مهم است.

روشن با بیان اینکه برای جذب گردشگر برنامه‌ریزی‌هایی در دست اجرا داریم، افزود: باید در برند سازی سوغات بیشتر کار شود و این مهم می‌تواند موجب جذب گردشگر شود‌.

گفتنی است؛ در ادامه، وبینار تخصصی شهرهای خلاق با استاد تمام دانشگاه آمستردام پروفسور دتومبه انجام پذیرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۳۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان