//
کدخبر: ۳۳۳۴۰۲ //

کارگران ساختمانی کرمانشاه مهارت‌های آموزشی فرا می‌گیرند

مدیر کل فنی و‌حرفه‌ای استان کرمانشاه از فراگیری مهارت‌های آموزشی کارگران ساختمانی در استان کرمانشاه خبر داد.

کارگران ساختمانی کرمانشاه مهارت‌های آموزشی فرا می‌گیرند
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر کل فنی و‌حرفه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به اجرای طرح جهش ملی مسکن در تلاشیم نیروی انسانی مورد نیاز در این طرح از نیرو‌های آموزش دیده صاحب مهارت و بومی استان باشند.

 یاور محمدی گفت: به همین منظور تفاهم نامه‌ای با اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان نظام مهندسی، سازمان نظام کاردانی و انجمن استادکاران مهارتی استان کرمانشاه منعقد کرده ایم تا نیرو‌های مورد نیاز آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

وی افزود: در طرح آموزش شاغلین حوزه صنعت ساختمان مهارت آموزی در محیط واقعی کار، کسب مهارت در قالب آموزش کارگاهی دولتی و غیردولتی و تعیین صلاحیت مهارتی کارگران ساختمانی انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در پایان دوره نیرو‌های آموزش دیده صاحب مهارت و بومی استان در طرح جهش ملی مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت: از مهمترین اهداف این تفاهم نامه اجرایی کردن قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای، کاهش حوادث ناشی از کار و رعایت الزامات بهداشتی و آگاهی بیشتر کارگران صنعت ساختمان، استفاده از پتانسیل و امکانات علمی و اجرائی طرفین برای افزایش کیفیت دوره‌های آموزشی و همچنین الزام بکارگیری کارگران دارای مهارت در پروژه‌های ساختمانی است.

محمدی با اشاره به تشکیل کارگروه عمرانی با محوریت تدوین و بازنگری استاندارد‌های آموزشی مربوطه و بررسی و تدوین منابع آموزشی و کمک آموزشی افزود: دوره‌های تخصصی مورد نیاز جامعه هدف در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای آزاد برگزار می‌شود و در پایان به شرکت کنندگان در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی در آزمون، گواهینامه مهارت مطابق با قوانین و مقررات سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود.

وی یادآور شد: در اجرای این طرح آموزشی، مسکن و شهرسازی پروژه‌های ساختمانی موجود در استان را با نام کارآموزی در محیط واقعی کار و طبق ضوابط تعریف شده در اختیار طرفین تفاهم نامه خواهد گذاشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۴۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان