//
کدخبر: ۲۰۳۲۲۲ //
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه عنوان کرد:

۲۳۱ آموزشگاه فعال دربخش خصوصی درقالب ۶۴۶کارگاه دایراست

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه 21 هزار و 543 نفر در سال 97 در بخش های دولتی و خصوصی آموزش های مهارتی دیده اند، گفت: به این افراد در مجموع چهار میلیون و 142 هزار و 494 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

231 آموزشگاه فعال دربخش خصوصی درقالب 646کارگاه دایراست
به گزارش فرتاک نیوز،

"یاورمحمدی "درنشست خبری که به مناسبت هفته مهارت آموزی و کارآفرینی با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره  کل فنی و حرفه ای استان برگزارشد افزود:نیروی انسانی آموزش دیده در اقتصاد و شکوفایی هرکشور نقش بسزایی دارد و دراین راستاکشورهای توسعه یافته از این ظرفیت استفاده کرده اند، کشورهایی مثل:آمریکا،ژاپن،آلمان و....درعرصه اقتصادی حرفی برای گفتن دارند اما در کشور ما با وجود انجام اقداماتی هنوز به نتیجه مطلوبی دست پیدانکرده ایم.

محمدی با اشاره به این موضوع که هنوز عده ای از اشخاص بر این باور هستند که با مدرک تحصیلی می شود به شغل مورد نظر دست یافت اشاره کرد:این یک باور غلط است که همه فکر می کنند با مدرک بایستی به جایی برسند و شغل بدست بیاورند باید آموزش های لازم را داشته باشند.

محمدی با تاکید بر اینکه در سطح استان کرمانشاه حجم بیکاری گسترده است اظهار داشت: نقش مهارت آموزی در ایجاد اشتغال موثر می باشد به گونه ای که افرادی که دارای مهارت هستند شانس بیشتری برای دستیابی به اشتغال دارند و فعالان عرصه اقتصادی باید دست به دست یکدیگر بدهند و فرهنگ مهارت آموزی را ترویج بدهند.

یاور محمدی با تاکید بر اینکه درسالجاری در صدد بازنگری در واحدهای خود هستیم تصریح کرد: اولین بار درکشور شورای عالی مهارت آموزی تشکیل گردید، در حالی که در گذشته اولویت کاری تنها بر ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات متمرکز بوده است.

وی با بیان اینکه در صدد اجرای طرح آموزش واشتغال، با قراردادن کارگاه ها در اختیار بخش خصوصی می باشیم عنوان نمود:231 آموزشگاه فعال در بخش خصوصی و در قالب 646 کارگاه دایر می باشد.

محمدی از توجه ویژه به مناطق روستایی خبر داد و بیان نمود:زلزله با وجود آسیب های فراوان فرصت مناسبی برای اشتغال مناطق زلزله زده ایجاد نمود ،در همین راستا با همکاری بنیاد برکت و کمیته امداد و جهادکشاورزی در حال برنامه ریزی برای ارائه آموزش های شغلی در مناطق زلزده زده هستیم.

این مسئول از وجود 31 آموزشگاه دولتی در استان خبر داد و گفت: آموزش ها در قالب، آزمون های پروژه محور ارائه خواهد گردید.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت:افراد می توانند با معرفی صاحب کارگاه در یک دوره شش(6ماهه) تا یک 1ساله آموزش های لازم را ببینند.

وی افزود:در مناطق روستایی در سال گذشته 117 درصد رشد آموزش داشته ایم در زندان ها 336 ساعت کار شده است و یک هزار و 659 نفر آموزش های لازم را دیده اند و در کارگاه های سیار نیز یک هزار و 41 نفر این آموزش را دیده اند.

یاور محمدی با بیان این موضوع که عملکرد بخش خصوصی در ارائه آموزش های مهارتی 52%  بوده است که از وجود 231 آموزشگاه بخش خصوصی با 565 مربی و 646 کارگاه فعال خبر داد و افزود: رشته های دارای بیشترین تعداد آموزشگاه شامل:97 آموزشگاه طراحی لباس،49 آموزشگاه فناوری اطلاعات و97 آموزشگاه طراحی پوشاک و 58 آموزشگاه صنایع دستی می باشد.

محمدی اظهار داشت:طی سال گذشته 130 هزار نفر ساعت آموزش در سکونت گاه های غیررسمی بودیم، که بیش از 155 هزار نفر محقق شد.همچنین متعهد به ارائه 150 هزار نفر ساعت آموزش در پادگان ها شدیم که بیش از 314 هزار نفرساعت آموزش ارائه شد.

خبرنگار : فاطمه زردویی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۲۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان