//
کدخبر: ۳۳۲۱۰۱ //
در آیین بیست ونهمین دوره هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب،کتابدار و کتابخوانی انجام گرفت؛

افتتاح منابع نسخ‌ خطی در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه/ تجلیل از ۱۷ برگزیده حوزه کتاب استان کرمانشاه

در حاشیه آیین بیست ونهمین دوره هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب،کتابدار و کتابخوانی منابع نسخ خطی در کتابخانه عمومی امیر کبیر کرمانشاه افتتاح شد.

افتتاح منابع نسخ‌ خطی در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه/ تجلیل از ۱۷ برگزیده حوزه کتاب استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

بیست و نهمین دوره هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار با شعار "جای خالی را با کتاب خوب پرکنیم" امروز (دوم آذرماه) با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه، مدیر کل کتابخانه‌های استان ومسئولین و فرهیختگان استانی برگزار شد.

معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم اظهار کرد: هفته کتاب فرصت مناسبی است که توجه ویژه‌ای به جایگاه کتاب و متولیان کتاب و کتابداری شود.

وی افزود: هرچند مطالعه مردم به سمت فضای مجازی و کتابهای الکترونیکی گرایش یافته است ولی کتابخانه هابا همت کتابداران می‌توانند جایگاه‌ خود را همچنان حفظ نمایند که در این زمینه کارهای خوبی در استان انجام گرفته است

photo_2021-11-23_13-51-15

مدیر کل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با تصریح کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه ۹۰ باب کتابخانه نهادی و ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی و بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.

حسنی‌خونسار با اشاره به بهره‌برداری سه باب کتابخانه عمومی طی‌سال گذشته گفت: یکی از این کتابخانه‌ها روستایی و دوباب دیگر شهری بود که هفته گذشته در شهرهای هرسین و اسلام آباد غرب افتتاح شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خاطر‌نشان کرد:در سال ۹۹ و در راستای انجام تعمیرات عمرانی تعمیر ۱۵ کتابخانه در دستور کار قرار گرفت که دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در این زمینه تخصیص داده شد.

 این مسئول تعداد برنامه‌های فرهنگی ترویجی کتابخوانی طی یک سال اخیر تاکنون را ۶۵۰۰ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها در کتابخانه‌های عمومی به صورت‌حضوری و فضای مجازی برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه همچنین از افتتاح منابع نسخ خطی در کتابخانه عمومی‌امیرکبیر کرمانشاه خبر داد و گفت: این بخش با ۸۰۰ نسخه کتاب چاپ سنگی، خطی و نفیس آماده خدمات به مراجعین می باشد.

photo_2021-11-23_13-50-55

گفتنی است در این مراسم از ۱۷ برگزیده برتر شامل سه کتابخانه،یک کتابدار برتر در حوزه تحویل کتاب به درب منازل، دو مسئول کتابخانه نمونه، دو کتابدار برتر، سه انجمن برتر ،یک خدمتگزار و ۵ کتابخوان برتر استان تجلیل شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۱۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان