//
کدخبر: ۳۳۰۹۰۰ //

افزایش شهرهای قرمز کرونایی در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: 6 شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و نگرانی از احتمال افزایش شهرهای قرمز در بین کادر بهداشت و درمان بیشتر شده است.

افزایش شهرهای قرمز کرونایی در آذربایجان‌غربی
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدامین ولیزاده حسنلویی، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته تعداد ۹۴۴ نفر بر اثر ابتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند و تعداد ۵۳۶ نفر مبتلا به کرونا و تعداد ۵۱۷ نفر مشکوک به کرونا هستند.

وی اضافه کرد: تعداد ۲۱۱ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تعداد ۴۵ نفر به علت وخیم بودن حالشان به دستگاه ونتیلانتور متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تا آخر هفته ،پنج شهرستان پلدشت ، چایپاره، سردشت، اشنویه و پیرانشهر در وضعیت قرمز بودند و متاسفانه با افزوده شدن شوط از جمعه به جمع شهرهای قرمز ،نگرانی از احتمال افزایش شهرهای قرمز در بین کادر بهداشت و درمان بیشتر شده است.

ولیزاده در خصوص علل افزایش تعداد شهرهای قرمز بیان داشت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور و متعاقبا در استان ، برودت هوا و نیز رعایت نکردن محدودیت‌های ترددهای بین استانی و شهرستانی جز عوامل موثردر اافزایش تعداد شهرهای قرمز بودده و از مردم استان درخواست می‌شود بیش از این پروتکل‌هایی بهداشتی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: تنها راه پیشگیری و قطع زنجیره ابتلابه بیماری کرونا  اجتناب از ترددهای غیر ضروری در جامعه، دوری از تجمعات، استفاده از تهویه مناسب در مکان‌های پرازدحام و واکسیناسیون علیه ویروس کرونا است که در این راستا هر چه سریع‌تر بایستی مردم اقدام به واکسیناسیون کنند.

ولیزاده در خصوص دز سوم واکسیناسیون اذعان کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، در درجه اول کارکنان بهداشت و درمان که در معرض مواجهه با بیماران هستند ، سپس بیماران با نقص سیستم ایمنی و متولدین ۱۳۴۰ به پایین یا افراد ۶۰ سال به بالا برای تزریق دوز سوم واکسن توصیه شده‌اند.

این مقام مسوول از آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال خبر داد و گفت: ۱۵ هزار نفر نیز تا الان دز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از مردم استان درخواست می‌شود برای افزایش پوشش دز اول و دوم واکسن به بالای ۹۰ درصد و نیز دریافت دز سوم اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه دز سوم واکسن کرونا فقط برای واکسن‌های برکت و سینوفارم نیست عنوان کرد: افرادیکه واکسن آن‌ها از خانواده آدنو ویروس هستند از جمله اسپوتنیک و آسترازینکا در یک گروه و افرادی که برکت ، سینوفارم و بهارات دریافت کردند در گروه دوم قرار دارند که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت دوز سوم را دریافت خواهند کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۹۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان