//
کدخبر: ۳۳۰۲۸۹ //

کوچ عشایر به مناطق قشلاقی غرب استان کرمانشاه آغاز شد

رییس اداره امور عشایری شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین گفت: کوچ چهار هزار و ۵۱۱ خانوار عشایری به مناطق قشلاقی غرب استان کرمانشاه آغاز شد.

کوچ عشایر به مناطق قشلاقی غرب استان کرمانشاه آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

شهریار بهرامی رییس اداره امور عشایری شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین افزود: زنگ کوچ عشایر هر ساله از ۵ آبان به صدا در می‌آید و عشایر می‌توانند از ۱۵ آذر ماه به بعد در مراتع خود در مناطق قشلاق مستقر شوند.

او اظهار کرد: عشایر شهرستان سرپل ذهاب ۲ هزار و ۹۲۱ خانوار،  ۱۶ هزار و ۷۵۰ نفر جمعیت دارند که ۲۷۰ خانوار آن در مناطق ییلاقی و ۲ هزار و ۶۷۱ خانوار آن در مناطق قشلاق مستقر هستند.

رییس اداره امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب ادامه داد: عشایر این شهرستان در مجموع بیش از ۲۷۱ هزار راس دام سبک و بیش از یک هزار راس دام سنگین همراه دارند.

بهرامی بیان داشت: عشایر کوچ رو قصرشیرین نیز با یک هزار و ۵۹۰ خانوار، ۹ هزار و ۵۱ نفر جمعیت دارند و دارای ۲۱۴ هزار راس دام هستند و در مجموع سالیانه یک هزار و ۱۷۲ تُن گوشت، ۳۲۱ تُن پشم و ۳۴۱ تُن شیر تولید می‌کنند.

او تاکید کرد: عشایر قصرشیرین و سرپل‌ذهاب شامل ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران و کرند، قلعه شاهین و ثلاث باباجانی هستند که در مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستا‌های کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد  مستقر می‌شوند.

بهرامی یادآور شد: عشایر غیور با حداقل برخورداری از امکانات بیشترین تولید را در سطح جامعه دارند که میانگین کشوری تولیدات به ازای هر نفر عشایر برابر۱۶ نفر شهری است و امید است دولت با برنامه‌های حمایتی و سطح برخورداری عشایر از امکانات بتواند به افزایش تولیدات این بخش کمک کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۲۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان