//
کدخبر: ۳۲۹۷۱۱ //

‍ لغزندگی جاده های کرمانشاه بر اثر اولین بارش‌های پاییزی

رئیس پلیس راه استان گفت: شروع اولین بارش ها در فصل پاییز باعث لغزندگی جاده ها شده و بسیار خطرناک است.

‍ لغزندگی جاده های کرمانشاه بر اثر اولین بارش‌های پاییزی
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "کیخسرو دستغیب" اظهار داشت: مواد مختلف روی جاده ها مانند گرد و خاک، روغن و گازوئیل و... که بر اثر گرمای تابستان کاملا خشک شده با اولین بارش های پاییزی احیاء شده و راه ها را به شدت لغزنده می کند.

وی ادامه داد : در این وضعیت رانندگان باید احتیاط کرده و سرعت را تا حدی که کاملا بر خودرو تسلط داشته باشند پایین آورده و در جاده های پر پیچ و خم این توصیه دارای اهمیت بیشتری می باشد زیرا جاده های لغزنده فرمان پذیری خودروها را کاهش داده و این موضوع سرپیچ ها بیشتر به چشم می آید.

سرهنگ دستغیب تصریح کرد: در شرایط لغزندگی، فاصله توقف از حالت عادی بیشتر می شود و در چنین شرایطی برای تسلط بر اتومبیل باید فاصله خود را با اتومبیل جلویی بیشتر از حالت عادی تنظیم کرد و در ساعات اول بارندگی، لغزندگی به مراتب وضعیت بدتری دارد و احتمال تصادف بیشتر است در این شرایط رعایت سرعت مطمئنه اولویت بیشتری دارد .

رئیس پلیس راه استان یادآور شد:به دلیل اینکه در جاده هایی که اولین باران پاییزی در آن باریده شده است، میزان سرعت وسایل نقلیه با احتمال لغزندگی نسبت مستقیم دارد پس رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و اجتناب از عجله و شتاب در رانندگی مهم ترین توصیه پلیس راه به رانندگان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۷۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان