//
کدخبر: ۳۲۸۲۳۹ //

جلوه های نماز جمعه این هفته در پایتخت

سیاسی نماز جمعه تهران پس از گذشت٢٠ ماه از شیوع ویروس کرونا امروز(٣٠مهرماه) با توجه به کنترل این ویروس و صدور مجوز ازسوی ستاد مقابله با کرونا استان با حضور گسترده مردم مشتاق و ولایتمدار پایتخت، به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در مصلی دانشگاه تهران برگزار شد.

جلوه های نماز جمعه این هفته در پایتخت
به گزارش فرتاک نیوز،

از ساعات اولیه صبح امروز( جمعه) جمعیت نمازگزار از خیابان های منتهی به مصلی دانشگاه تهران خود را برای شرکت در مراسم وحدت بخش نماز جمعه به محل برگزاری رسانده و منتظر بودند عقربه های ساعت روی عدد ١٠ صبح قرار گیرد تا درهای دانشگاه به روی آنها گشوده شود، بسیاری از نمازگران بر روی زمین نشسته و برخی ایستاده بودند تا درهای دانشگاه تهران به روی نمازگزاران باز شود.

از صبح امروز بیشترین جمعیت از میدان انقلاب و چهار راه ولیعصر(عج ) به سمت ورودی های دانشگاه تهران حرکت می کرد و خیابان های وصال شیرازی، طالقانی، ۱۶ آذر، قدس، بلوار کشاورز و کارگر نیز صحنه حرکت جمعیتی بود که هر لحظه بر شمار آنان افزوده می شد.

شرکت کنندگان در این نماز وحدت آفرین با اجرای زنده سه گروه سرود و تواشیح، مستقر در ورودی خیابان انقلاب، ورودی بانوان و در خیابان قدس، استقرار سه موکب پذیرایی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، محیط آرایی، برگزاری جنگ شادی برای کودکان و نوجوانان، همراه با استقرار دو اتوبوس «هدهد» و ایجاد محوطه بازی جداگانه برای دختران و پسران مورد استقبال قرار گرفتند.

 عوامل آتش نشانی در ۶ نقطه از معابر اطراف و بخش‌های داخلی دانشگاه حضور داشتند و ۱۴ نیروی آتش نشانی ساعاتی قبل از برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران و محوطه اطراف مستقر شده بودند.

 یک میز که بر روی آن چند صندوق صدقه قرار گرفته از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) ٢٠ متر پایین تر از در اصلی دانشگاه تهران در پیاده رو و یک میز همراه با صندوق در خیابان ١٦ آذر پایین تر از در ورودی بانوان در نظر گرفته شده بود تا نمازگزاران کمک های خود را در آن بیندازند.

حضور شهردار در نماز جمعه تهران  

 همزمان با برگزاری نماز جمعه این هفته تهران علیرضا زاکانی شهردار تهران  نیز به همراه اقشار مختلف مردم در دانشگاه تهران حضور یافت و با تعدادی از شهروندان تهرانی در محل برگزاری نماز جمعه دیدار و گفتگو کرد.

 جلوه های نماز جمعه این هفته در پایتخت

انتظار برای گشوده شدن درهای دانشگاه

پیرمردی حدودا ٩٠ ساله ماسک بر روی صورت با دستانی لرزان، قامتی کوتاه و آراسته بیش از یک ساعت است که برای شرکت در نماز جمعه پشت در دانشگاه تهران به انتظار ایستاده بود.

این مرد مومن بر روی نیمکت روبروی دانشگاه کنار من نشست و با صدایی لرزان گفت: زودتر آمده ام تا جایی برای نشستن در صف نماز پیدا کنم. 

از او سوال پرسیدم آیا همیشه در نماز جمعه شرکت می کنید؟ پیرمرد که گوش هایش سنگین بود و سمعک در گوش داشت، گفت: متوجه نمی شم چه می گویی من هم با لبخند به او گفتم پدر زنده باشید.

طالقانی یکی دیگر از مردانی بود که ماسک به صورت و لباس روحانیت به تن داشت او که پوستر رهبر معظم انقلاب را در دست داشت همچون دیگران پشت درب دانشگاه در انتظار گشودن درها بود.

وی با ابراز خشنودی از برگزاری نماز جمعه گفت: نماز جمعه تهران پیام رسان وحدت مردم مومن به تمام دنیا است، خدا را سپاسگزاریم که بعد از ٢٠ ماه وقفه نمازجمعه با حضور پرشور مردم بخصوص جوانان برپا شد و هفته وحدت نشان دهنده اتحاد میان مسلمانان شیعه و اهل سنت است.

یکی از پیرغلامان و کارمندان قدیمی صداوسیما نیز گفت: از افرادی که واکسن پیشگیری از کرونا را تزریق نکرده اند تقاضا دارم برای از بین رفتن ویروس کرونا و تداوم نماز جمعه واکسن بزنند و به حرف های پوچ دیگران گوش ندهند چراکه خود دو دوز واکسن را زده ام و عوارضی نداشته است.

 جلوه های نماز جمعه این هفته در پایتخت

درهای دانشگاه تهران راس ساعت ١٠ صبح با ذکر صلوات و شعارهای مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل بر روی نمازگزاران گشوده شد.

زنی حدودا ٧٠ ساله نیز که بر روی فرش های محوطه دانشگاه محل برگزاری نماز نشسته و در حال گفتن ذکر با تسبیح است به خبرنگار ایرنا گفت: دلم برای نمازهای جماعت بخصوص نماز جمعه که خطبه های پندآموزی دارد بسیار تنگ شده بود.

زهرا نیز دختر جوانی است که او هم از برگزاری نماز جمعه خرسند است و می گوید: من برای ثواب نماز جمعه در این مراسم شرکت می کنم و همیشه به دقت به خطبه ها گوش می دهم چراکه در مورد مسائل روز جامعه است و نکات را بیان می کنند.

از در دانشگاه که وارد می شوی آذین بندی و پرچم‌های نصب شده مرتبط با ماه مبارک ربیع توجه ات را به خود جلب می کرد و نشاط خاصی همراه این حس معنوی می شود.

به منظور صیانت از سلامت شهروندان و نمازگزاران، تب سنجی، توزیع ماسک، ضد عفونی محیط برگزاری نماز، عطرافشانی با گلاب در میان صفوف نماز، استقرار ایستگاه سلامت هلال احمر، استقرار اورژانس، استقرار غرفه واکسیناسیون، فاصله‌گذاری با چینش سجاده های ویژه، توزیع کیسه پلاستیکی یک بار مصرف برای کفش، مهرسنگی ضدعفونی شده، لیوان یک‌بار مصرف و تجهیز سرویس‌های بهداشتی با دستمال کاغذی در نظر گرفته شده بود.

نمازگزاران ماسک بر روی صورت در صفوف در نظر گرفته با رعایت فاصله گذاری اجتماعی نشسته و منتظر برگزاری این مراسم معنوی بودند، برخی از آنان نیز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همراه خود مهر و سجاده آورده بودند.

پیش از خطبه‌ها «شیخ خالد ملا» ، رییس مجمع علمای اهل سنت، از میهمانان سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، به ایراد سخنرانی پرداخت همچنین در این مراسم، یاد شهدای نمازجمعه افغانستان گرامی داشته شد و تعدادی از مجروحان این حوادث تروریستی که برای مداوا در ایران حضور دارند، میهمان ویژه این مراسم بودند.

در این مراسم کتاب از چیزی نمی ترسم که زندگی خود نوشت سردار سلیمانی است معرفی و با تخفیف به نمازگزاران فروخته می شد.

 همچنین در پایان آیین نماز پرفیض جمعه از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی نیز در حضور نمازگزاران تجلیل شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۲۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان