//
کدخبر: ۳۲۲۰۱۲ //
شناسایی یک بیمار مشکوک به قارچ سیاه در اردبیل

آیا بیماری قارچ سیاه مسری است؟

گروه استان‌ها - معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:طی ساعات اخیر یک بیمار مشکوک به قارچ سیاه در بیمارستان علوی اردبیل شناسایی شده است.

آیا بیماری قارچ سیاه مسری است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از علوم پزشکی استان اردبیل، حسن اصغری اظهار داشت: قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست ولی بیماری نادری است.

وی افزود: این نوع بیماری اصلا مسری نبوده و هیچ ارتباط مستقیمی با کرونا ندارد، علت بروز این بیماری قارچی بنام«موکورمیستس» است و این نوع بیماری در افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند و بیماری زمینه‌ای همچون دیابت دارند بیشتر بروز می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، بیان کرد: با توجه به اینکه ابتلا به کرونا می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند، احتمال درگیر شدن این بیماران در صورت ضعف سیستم ایمنی وجود دارد.

وی تصریح کرد: روز گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا و دارای بیماری زمینه‌ای بستری در بیمارستان علوی اردبیل که به بیماری قارچ سیاه مشکوک بوده، شناسایی شده است.

اصغری ادامه داد: بلافاصله بعد از شناسایی این بیمار اقدامات آزمایشی لازم صورت گرفته و در روزهای آینده با توجه به نتایج آزمایشگاهی، ابتلا یا عدم ابتلای این بیمار به قارچ سیاه اعلام خواهد شد. در صورت تایید ابتلا به این بیماری قارچی،کلیه اقدامات درمانی برای بیمار در نظر گرفته شده است.

 وی تصریح کرد: ممکن است افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای دیابت هستند و به کرونا مبتلا شدند و اقدامات درمانی را در منزل انجام می‌دهند به بیماری قارچ سیاه مبتلا شوند که اصلی‌ترین علائم این بیماری نادر،گسترش یک‌باره و سریع زخم در بیماران دیابتی است که در صورت رؤیت علائم این‌چنینی هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از عموم مردم استان اردبیل تقاضا داریم کلیه اخبار این چنینی را از منابع معتبر خبری دریافت کنند و به مطالب منتشر شده در رسانه‌های فاقد منبع خبری توجهی نکنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۰۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان