//
کدخبر: ۳۲۰۳۸۰ //
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان:

قاچاق سوخت‌در مرزهای استان به کمترین میزان ممکن رسیده است/روزانه حدود یک میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در استان کرمانشاه مصرف می‌شود

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: با استقرار دیپ دیجیتال قاچاق سوخت در مرزهای استان به کمترین میزان ممکن رسیده است.

 قاچاق سوخت‌در مرزهای استان به کمترین میزان ممکن رسیده است/روزانه حدود یک میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در استان کرمانشاه مصرف می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز( ۱۹ مرداد ماه) برگزار شد.

فریدون یاسمی با اشاره به استقرار دیپ دیجیتال در ۵ مرز رسمی استان اظهار کرد: در جهت جلوگیری از قاچاق سوخت و سهولت عبور کامیون‌ها با کمترین زمان ممکن دیپ‌های دیجیتالی در ۵ مرز رسمی استان نصب شده است که با توجه به اندازه گیری و حجم باک میزان سوخت موجود اندازه گیری می‌شود.

وی افزود: با استقرار این دیپ‌ها نمی‌توان گفت که به طور کامل از قاچاق سوخت جلوگیری شده ولی به حداقل ممکن رسیده است.

جایگاه‌های سی‌ان‌جی و گاز مایع استان دارای استاندارد‌های لازم هستند

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان با اشاره به استاندارد سازی جایگاه‌های سوخت نیز تصریح کرد: جایگاه‌های cng و گاز مایع بدون استاندارد در استان وجود ندارد ولی گاها به مرور زمان ممکن است کاستی‌هایی در این تجهیزات ایجاد شود که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با اداره استاندارد منعقد شده که به طور سالیانه بازدیدهایی از این جایگاهها انجام خواهد گرفت که در صورت رویت ایراد، باید استاندار سازی انجام گیرد.

۸جایگاه سوخت جدید در استان کرمانشاه احداث می‌شود

یاسمی همچنین تعدادجایگاه‌های در دست احداث در استان را ۸ جایگاه عنوان کرد و گفت: هیچ مانعی برای ایجاد جایگاه های (cng)جدید در استان نداریم.

 وی اضافه کرد: هم‌ اکنون ۱۰۱ جایگاه عرضه سوخت در استان فعال است و ۷۳ جایگاه مربوط به سوخت مایع می‌باشد که از این تعداد ۳۰ جایگاه دو منظوره است.

روزانه حدود یک میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در استان مصرف می‌شود

این مقام مسئول میزان مصرف گاز سی ان جی در استان را روزانه حدود یک میلیون متر مکعب عنوان کرد و بیان داشت:خرید و فروش سوخت از کارتهای خودروهای عمومی خلاف است و از سال گذشته تاکنون ۹۵۰ فقره کارت سوخت کشف و مسدود شده است.

مصرف روزانه یک میلیون ۸۰۰ متر مکعب بنزین موتور در استان

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان همچنین میزان مصرف روزانه بنزین موتور را یک میلیون و ۸۰۰ متر مکعب ونفت گاز را یک میلیون و ۴۰۰ متر مکعب اعلام کرد و افزود:هم اکنون در استان مصرف نفت سفید نداریم و  ۱/۵ تا ۲ میلیون متر مکعب نفت کوره نیز به نیروگاه بیستون تزریق می‌شود.

تاکنون ۵۲۰۰ خودرو عمومی در استان دوگانه سوز شده‌اند

یاسمی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به کارگاههای کیت گذاری تک سوز به دوگانه سوز نیز اظهار داشت: ۹ مرکز کیت گذاری در استان وجود دارد که از این تعداد دو مرکز در شهرستان کرمانشاه است و تاکنون ۵۲۰۰ خودرو عمومی دوگانه سوز شده‌اند همچنین طی فراخوانی به رانندگان این ناوگان اعلام شده ۷۵ درصد هزینه دوگانه سوز کردن خودرو بر عهده دولت و ۲۵ درصد آن سهم مالک خودرو می‌باشد.

۹۵ میلیون لیتر سوخت به ادوات کشاورزی استان اختصاص دارد

او همچنین میزان سوخت اختصاص داده شده به ادوات کشاورزی استان را ۹۵ میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: با توجه به نوع کشت و توپوگرافی منطقه از طریق جهاد کشاورزی سهمیه هر شهرستان مشخص خواهد شد.

 ۳۰ هزارو ۷۰ دستگاه تراکتور تاکنون در استان‌پلاک گذاری شده است

مدیر پخش فرآورده های نفتی استان در ادامه اظهار کرد:خوشبختانه جز اولین استان‌هایی هستیم که از تعداد ۳۱ هزار دستگاه تراکتور ۳۰ هزارو ۷۰ دستگاه را پلاک گذاری کرده ایم و تا پایان هفته آینده نیز ۹۳۰ دستگاه دیگر را پلاک گذاری خواهیم کرد.

هیچگونه کم فروشی در جایگاه های سوخت وجود ندارد

یاسمی در ادامه با اشاره با شایعه هایی مبنی بر کم فروشی در جایگاه‌های سوخت گفت: کمیت و کیفیت سوخت برای ما حائز اهمیت است‌و در این زمینه به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که تمامی تجهیزات در جایگاه‌های سوخت پلمب هستند و هرگونه تخلفی در این جایگاه ها محرز و قابل رویت است که در صورت مشاهده با جایگاه‌داران برخورد خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۳۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان