//
کدخبر: ۲۹۸۴۳۴ //
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه خبر داد :

استقرار دیپ دیجیتال در مرز شیخ صله و شوشمی/ کاهش ۶ درصدی مصرف نفت گاز با احتساب نیروگاه، پتروشیمی و مناطق مرزی در سال جاری/کاهش ۳۳ درصدی مصرف نفت سفید بدون احتساب پتروشیمی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه از استقرار دیپ دیجیتال در مرز شیخ صله و شوشمی خبر داد گفت: در ایام دهه فجر این دو مرز جهت جلوگیری از قاچاق سوخت به دیپ دیجیتال مجهز خواهند شد.

استقرار دیپ دیجیتال در مرز شیخ صله و شوشمی/ کاهش ۶ درصدی مصرف نفت گاز با احتساب نیروگاه، پتروشیمی و مناطق مرزی در سال جاری/کاهش ۳۳ درصدی مصرف نفت سفید بدون احتساب پتروشیمی
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۴ بهمن ماه ۹۹ ) برگزار شد

کاهش ۲۳ درصدی بنزین موتور در سال جاری

فریدون یاسمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه در ابتدای این جلسه اظهار داشت: در سال جاری ۳۹۲ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۲۵۰ لیتر بنزین موتور در استان توزیع شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۰۹ میلیون و ۷۳۲ هزار لیتر بوده ۲۳ درصد کاهش مصرف مشاهده می شود.

حذف سهمیه ۸۰۰ خودروی عمومی خارج از شبکه

یاسمی دلیل این کاهش را حذف سهمیه ۸۰۰ خودروی عمومی خارج از شبکه و دلیل دیگر را نیز گاز سوز کردن ۳۲۰۰ دستگاه خودروی عمومی شامل وانت بار و تاکسی و تبدیل آن به cng  عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۷۰۰ خودروی دیگر در نوبت هستند.

افزایش کارگاههای کیت تک سوز به دوگانه سوز

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه در ادامه از افزایش تعداد کارگاه های کیت های تک سوز به دوگانه سوز خبر داد و گفت: این کارگاه ها از ۵ کارگاه به ۹ کارگاه افزایش یافته است.

رشد سه درصدی توزیع نفت گاز با احتساب نیروگاه، پتروشیمی ومناطق مرزی در سال ۹۹

وی همچنین با اشاره به توزیع نفت گاز با احتساب مقدار نفت گاز داده شده به نیروگاه، پتروشیمی ومناطق مرزی میزان نفت گاز توزیع شده در سال ۹۸ را ۷۰۰ میلیون و ۲۳۹ هزارو ۸۰۰ لیتر عنوان کرد و گفت: این میزان در سال جاری ۷۲۰ میلیون و ۵۳۷ هزارو ۹۰۰ لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته است.

کاهش ۶ درصدی مصرف نفت گاز با احتساب نیروگاه، پتروشیمی و مناطق مرزی در سال جاری

این مقام مسئول در ادامه مصرف نفت گاز بدون احتساب نیروگاه، پتروشیمی و مناطق مرزی در سال ۹۸ را ۴۸۹ میلیون و ۱۴۲ هزارو ۳۰۰ لیتر در ۱۰ ماهه سال ۹۸ عنوان کرد و این مقدار در سال ۹۹ به ۴۵۸ میلیون و ۶۸۴ هزارو ۴۰۰ لیتر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است.

ساماندهی ۲۶ هزار دستگاه ادوات کشاورزی و تعدیل سوخت شارژ کارت بانکی متقاضی

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه این میزان کاهش را نتیجه ساماندهی ۲۶ هزار دستگاه ادوات کشاورزی و تعدیل سوخت شارژ کارت بانکی متقاضی همچنین نصب دوربین  و استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی، فرمانداران ، بخشداران و جهاد کشاورزی در جهت  کاهش میزان مصرف و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه عنوان کرد.

ایشان همچنین گفت: میزان سوخت در نظر گرفته شده برای کامیون های نفت گاز سوز با هماهنگی سازمان‌‌ حمل و نقل بر اساس نوع و کلاس کامیون های در حال تردد محاسبه می شود و مصرف کنندگان عمده واحدهای تولیدی، نیز پایش می شوند و بر اساس کار کارشناسی و مهندسی فرآورده سوخت مورد نیازشان تامین می گردد.

کاهش ۳۹ درصدی نفت سفید با احتساب پتروشیمی در سال ۹۹

یاسمی میزان توزیع نفت سفید با احتساب پتروشیمی در سال ۹۸ رانیز ۲۴۲ میلیون و ۱۸۳ هزارو ۹۴۵ لیتر در سال جاری را ۱۴۷ میلیون و ۳۲۹ هزارو ۷۸۱ لیتر عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۳۳ درصدی مصرف نفت سفید بدون احتساب پتروشیمی

وی همچنین میزان مصرف نفت سفید بدون احتساب پتروشیمی در سال ۹۸ را ۷۸ میلیون و ۸۶۰ هزارو ۵۰۰ لیتر ومیزان مصرف در سال جاری را ۵۲ میلیون و ۶۰۶ هزارو ۴۰۰ لیتر اعلام نمود که در این زمینه ۳۳ درصد کاهش مصرف مشاهده می شود.

افزایش ۸ درصدی نفت کوره با احتساب نیروگاهها/رشد ۴۶ درصدی مصرف نفت کوره بدون احتساب نیروگاهها در سال ۹۹

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به میزان توزیع نفت کوره نیز گفت:  توزیع نفت کوره در نیروگاه ها امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد داشته است و بدون احتساب نیروگاه ها در سال گذشته ۳۱میلیون و ۶۷۱ هزار لیتر بوده و در سال جاری نیز ۴۶ میلیون و ۱۵۳ هزار لیتر توزیع شده که نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۶ درصد رشد داشته است که این افزایش به دلیل استفاده نفت کوره در سیمان غرب و سیمان سامان بوده است.

گاز مایع بر اساس قیمت مصوب و بدون هیچگونه افزایش قیمتی به دست متقاضیان می رسد

یاسمی در ادامه گفت: توزیع گاز مایع بین خانواده های فاقد گاز طبیعی را به ۲۲۰ عامل توزیع و ۱۲ تاسیساتی مردمی سپرده ایم که از ۵ شرکت بوتان،  پرسی ایران ، شهاب گاز، نیک گاز و پیروز، گاز مایع آنها تامین می شود که در این زمینه تیمی با هماهنگی شورای اسلامی روستاها، بخشداران و دهیاران تشکیل گردیده شماره کارت  توسط مردم معرفی شده و با هماهنگی انجام گرفته از عرضه خارج از شبکه گاز مایع جلوگیری می شود همچنین گاز مایع بر اساس قیمت مصوب۱۲ هزار ۶۰۰ تومان و بدون هیچگونه افزایش قیمتی به دست متقاضیان می رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه طولانی ترین مرز را با کشور عراق دارد گفت: در مرز خسروی و پرویز خان دیپ دیجیتال جهت سنجش میزان سوخت، استقرار پیدا کرده و مشخصات راننده و شماره انتظامی آنان همچنین ابعاد باک بر اساس میزان سطح فرآورده ثبت شده است و در صورت افزایش میزان سطح فرآورده در باک باید غرامت آن پرداخت شود.

 دیپ دیجیتال فردا در مرز شیخ صله استقرار خواهد یافت

یاسمی در ادامه عنوان کرد : از ۵ مرز استان ۳ مرز خسروی،پرویز خان و سومار به دیپ دیجیتال مجهز شده و فردا در مرز شیخ صله هم  استقرار خواهد یافت همچنین تا شنبه مرز شوشمی هم تجهیز و از سیستم دیپ دیجیتال بهره مند خواهند شد.

افتتاح جایگاه سوخت در شهرستان ثلاث باباجانی در ایام دهه فجر

  مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه در پایان تعداد جایگاههای سطح استان را ۱۸۰ جایگاه شامل ۱۱۰ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۷۰ جایگاه دو منظوره cngو سوخت مایع عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۱۰ جایگاه و مجتمع خدمات رفاهی در دست ساخت داریم که تاکنون از این تعداد سه باب جایگاه به بهره برداری رسیده و در ایام دهه فجر نیز جایگاه دیگری در شهرستان ثلاث باباجانی افتتاح خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۴۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان