//
کدخبر: ۳۱۷۷۶۴ //
در نشست خبری مدیر کل و معاونین بهزیستی استان کرمانشاه مطرح شد؛

اعتیاد زنان در جامعه رو به افزایش است/ والدین سهم بزرگی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:اقدامات مهمی در قالب محلات پر خطر و حاشیه نشین شهر انجام گرفته است ولی نگرانی ما از زنانه شدن اعتیاد است که به حدود هفت درصد در سطح کشور رسیده و امیدواریم این روند کاهشی شود.

اعتیاد زنان در جامعه رو به افزایش است/ والدین سهم بزرگی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

مسعود پایدار معاون توسعه امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: ۲۴ ارگان دولتی در زمینه، پیشگیری، درمان و توانمند سازی معتادین دخیل هستند و در این زمینه برخلاف تصور عموم جمع آوری معتادین متجاهر بر عهده سازمان بهزیستی نیست.

وی افزود:کرمانشاه رده سیزدهم کشور در زمینه شیوع اعتیاد را به خود اختصاص داده ولی در زمینه شدت اعتیاد جز استانهای اول هستیم که در این زمینه به یاری ارگانهای مرتبط دیگر نیازمندیم.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گفت : اقدامات مهمی در قالب محلات پر خطر و حاشیه نشین شهر انجام گرفته است ولی نگرانی ما از زنانه شدن اعتیاد است که به حدود هفت درصد در سطح کشور رسیده و امیدواریم این روند کاهشی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال گذشته ساماندهی حدود یکهزار معتاد متجاهر در استان انجام گرفت ولی تعداد افراد معتاد در استان بیش از این میزان است و حدود ۵۰ پاتوق که محل مصرف و گاها محل زندگی معتادین است در استان وجود دارد که در این زمینه والدین سهم بسزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.

 پایدار خاطر نشان کرد:طی سال گذشته در بحث ساماندهی معتادین ،شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیش از ۵ کمپ غیر مجاز را در استان پلمب کرد.

در ادامه این جلسه نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان نیز با اشاره به شناسایی ۲۶۰ بیماران اوتیسم در استان گفت: تنها یک مرکز به نام حس پنهان با ظرفیت ۵۰ نفر  برای نگهداری این افراد در استان وجود دارد که اگر مرکز خیریه ای راه اندازی شود مشکل بیماران اوتیسمی حل خواهد شد.

نیلوفر اختیاری

وی همچنین سهم دستگاههای دولتی از استخدام معلولین را ۳ درصد عنوان کرد و افزود: معلولین استان در صورت قبولی در آزمون از سوی بهزیستی حمایت خواهند شد که در این زمینه سال گذشته ۹ نفر به استخدام دستگاههای دولتی در آمدند همچنین امسال ۲۸ سهمیه در آموزش و پرورش داریم.

زهره شریفی معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال، مسکن و مراکز غیر دولتی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز با اشاره به ساخت مسکن معلولین در استان گفت: تا سال گذشته مبلغ ۱۰ میلیون تومان بلاعوض بابت خرید و ساخت مسکن معلولین پرداخت می‌شد که امسال این مبلغ به ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با مسکن و شهرسازی در سال ۹۲ گفت:این تفاهم نامه به مدت ۵ سال منعقد شدکه در آن تعداد ۲۶۰ خانواده مددجوی دو معلوله شهری عضو صندوق شدند که هم اکنون حدود ۸۰ درصد آن انجام شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ واگذار می‌شود.

معاون مشارکت های بهزیستی در ادامه گفت: تا سال ۹۸ سهمیه مددجویان روستایی ۸۵ واحد بود که در سال ۹۹ این تعداد به ۱۶۲ واحد افزایش یافت‌ که تاکنون نیز ۱۵۲ واحد آن واگذار شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

زهره شریفی

شریفی‌اعتبار بلاعوض برای ساخت و خرید مسکن دو معلوله شهری را ۱۴۰ میلیون تومان و اعتبار بلاعوض روستایی در این طرح را ۸۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت:در ساخت مسکن روستایی علاوه بر این مبلغ ۵۰ میلیون تسهیلات نیز به متقاضیان روستایی پرداخت می‌شود که تاکنون ۸۵ مددجو متقاضی ساخت و خرید مسکن روستایی هستند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نزدیک شدن  عید سعید قربان از آحاد مردم درخواست کرد نذورات خود را به بهزیستی اهدا نمایند و گفت: در روز عید قربان ادارات بهزیستی و شهرستان‌ها از اول صبح تا پایان وقت اداری آماده دریافت نذورات مردم هستند وی همچنین شماره حساب ۶۳۶۷۹۵۷۰۶۵۳۸۹۲۰۲ و کد دستوری ستاره ۷۳ ستاره ۴ ستاره ۱۴۴۰۷ مربع را جهت دریافت هر گونه کمک مردمی به سازمان بهزیستی اعلام کرد.

کامران علی مددی معاون اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ساماندهی کودکان کار در استان گفت: هدف ما از ساماندهی کودکان کار همه کودکانی هستند که تحصیل را رها کرده و کار می‌کنند ولی الویت ما کودکانی هستند که در خیابانها و چهارراه‌ها که محیطی آسیب پذیر و خطر ساز است مشغول به کارند.

وی افزود: تا کنون یکهزار کودک کار در خیابانها شناسایی و از طریق مراکز افق و مهر با رویکرد حمایت و توانمند سازی شناسنامه دار شده اند.

کامران علی مددی

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان در گوشه دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث کودک آزاری و همسر آزاری تصریح کرد: سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم خواهد بود که با تماس با این سامانه یک نفر مددکار و یک نفر روانشناس به محل اعزام می‌شوند البته هدف رسیدگی به موضوع قبل از ورود مقامات قضایی است ولی اگر این هدف تحقق نیافت و احتمال آسیب جدی وجود داشت افراد به هفت مرکز از شیرخوارگاه تا ۱۸ سال واگذار می‌شوند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۷۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان