//
کدخبر: ۳۱۷۶۸۲ //

اعضای هیات علمی دانشگاه بم مجبور به پرستاری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در شرق استان کرمان می گوید در نتیجه مراجعه زیاد بیماران کرونایی با کمبود تخت و محل تخت بستری و نیز نیروی پرستار مواجهیم به گونه‌ای که مجبور شده‌ایم اعضای هیات علمی دانشگاه نیز در بیمارستان خدمات پرستاری ارائه دهند.

اعضای هیات علمی دانشگاه بم مجبور به پرستاری شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مازیار اویسی روز شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان بم افزود: با توجه به کمبود نیروی پرستاری و از آنجا که نیروی آزاد پرستار در شرق استان کرمان نداریم مجبور شده ایم اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز در بیمارستان خدمات پرستاری ارائه دهند.
وی خاطر نشان کرد:در هیچ جای کشور در بیمارستان های ۳۲ تختخوابی بیمار بستری نمی‌کنند اما ما به بیمارستان های نرماشیر، فهرج و ریگان اعلام آمادگی داده ایم تا فضا را برای بستری بیمار آماده کنند.

اویسی تصریح کرد: اینک بزرگترین معضل ما کمبود فضای بستری است تا حدی که مجبور به تخلیه تجهیزات بخش آندوسکوپی بیمارستان شده‌ایم.

وی همچنین از نزدیک شدن به فصل برداشت خرما، برگزاری مراسم و تجمع اعیاد پیش رو ابراز نگرانی و بیان کرد: با توجه به ناامنی در افغانستان مجدد با ورود افغانستانی ها به کشور مواجه خواهیم شد و متاسفانه شرق استان کرمان راه ورود اتباع بیگانه به کشور است .

کاهش سن فوتی کرونا به ۳۰ سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم تصریح کرد: با توجه به شدت مسری و واگیردار بودن سویه جدید ویروس کرونا با تغییر سن فوتی ها از ۶۰ سال به بالا به ۳۰ تا ۴۰ سال حتی بدون بیماری زمینه ای مواجه هستیم.

به گفته وی هم اکنون ۲۰۵ بیمار در بیمارستان پاستور بم به صورت دائم و موقت بستری هستند که از این تعداد ۱۱۴ بیمار بستری دائم هستند.
وی بیان کرد: پیک (اوج) قبلی در آذرماه سال گذشته تعداد کل بیماران بستری ۳۵۸ نفر بود اما متاسفانه از ابتدای تیرماه تاکنون  ۸۰۱ بیمار در بیمارستان بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: در زمان اعلام محدودیت ها با کاهش تعداد ورودی بیمار به بیمارستان روبه رو بودیم اما بعد از برداشتن محدودیت‌ها مجدد موارد مثبت بستری ما افزایش پیدا کرد .
به گفته وی با توجه به اینکه افزایش مبتلایان نسبت به آذرماه سال گذشته ۲.۵ برابر است اما فوتی ها به نسبت آن زمان کم‌تر شده که نشان از تاثیر مثبت واکسیناسیون در کاهش فوتی ها دارد.
در ادامه رئیس مرکز بهداشت بم نیز گفت: از ابتدای تیر تاکنون ۳ هزار و ۵۸۷ بازدید توسط کارشناسان مرکز بهداشت انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۶۷۰ اخطار صادر شده و ۷۹ مکان متخلف نیز پلمب شده است.
مجتبی مشکی ضمن تشویق مردم به تزریق واکسن بیان کرد: طی دو روز گذشته واکسیناسیون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر انجام شده و تا سه شنبه هفته آینده کل جمعیت بالای ۶۰ سال شهرستان بم نیز واکسینه خواهند شد.

محدودیت تنها راهکار

فرماندار شهرستان بم نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه رنگ بندی بم تغییر نکرده و در وضعیت قرمز پررنگ قرار داریم ایجاد محدودیت از راهکارهای پیشگیری این وضعیت است.

هادی شهسوارپور افزود: وضعیت شهرستان بم نسبت به قبل بسیار حادتر شده و از آنجا که مهمترین رکن ما مردم هستند اگر مدیریت لازم صورت نگیرد و مردم پای کار نیایند وضعیت بدتر نیز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شرق استان کرمان تنها یک بیمارستان برای خدمات دهی به ۵۰۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد و بیمارستان جایگزین نداریم  باید هر چه سریعتر از این پیک خارج شویم تا بیمارستان دچار تزلزل نشود .
رئیس ستاد کرونای شهرستان بم تاکید کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر نوع مراسمی ضمن تماس با شماره ۱۱۰ با شماره‌های ۲۱۸۳۴۱۰۷-۰۳۴ و ۲۱۸۳۴۱۱۵-۰۳۴ تماس بگیرند تا از برگزاری این آن جلوگیری به عمل آید.
فرماندار بم تاکید کرد: طبق اعلام ستاد کرونای استان کرمان ایست و بازرسی ها جمع آوری می شود اما تردد در مناطق ییلاقی حتی برای افرادی که در آن مکان خانه نیز دارند ممنوع است .
وی بیان کرد:آزمایشگاه ها در طول هفته جاری تعطیل است و همچنین تمامی اصناف در بخش دهبکری از بعدازظهر روز سه شنبه تا شنبه هفته آینده تعطیل خواهند شد.
شهرستان بم با ۲۰۵ بیمار بستری مشکوک و قطعی در وضعیت قرمز پرخطر قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۶۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان